Artikelen
9 januari 2014
Mauron maakt een vliegende start in gebruikt kantoormeubilair
Soms komen nieuwe dingen gewoon op je pad, je reageert er op en het blijkt een succes. Dat gebeurde met Maurice Traa (Auto Traa) en Ron Speksnijder (Premium-events). Ze hebben sinds vorig jaar Mauron opgestart en ze handelen in jong gebruikt kantoormeubilair van het kwaliteitsmerk ahrend. Met succes!
“Het begon gewoon als een hobby”, vertelt Maurice. “We kregen een partij gebruikt kantoormeubilair aangeboden en zo zijn we gestart. We kennen elkaar al vijftien jaar, uit de tijd dat Ron nog voor Pon werkte. We zijn voorzichtig gestart, maar hebben het er tegenwoordig erg druk mee.
We onderscheiden ons door de kwaliteit van onze service en natuurlijk door de aantrekkelijke prijzen. Door de crisis isde perceptie van veel ondernemers veranderd, waarom duur nieuw kopen als je voor veel minder geld dezelfde kwaliteit kunt binnenhalen? Daar ligt de basis van ons succes. We hebben inmiddels 1200 m2 ruimte met showroom waardoor we alles uit voorraad kunnen leveren.
Of het nu een bedrijf is met een of twee medewerkers, of een compleet kantoorpand voor 40 medewerkers, wij helpen alle klanten met even veel plezier. We denken actief mee om zo de beste oplossingen voor de klant te vinden. Onze eigen medewerkers bereiden elke bestelling grondig voor, verpakken alles netjes in dekens en karton en monteren de spullen bij de klant op locatie zodat men daarna direct aan de slag kan.
En dat voor prijzen die veel lager liggen dan nieuw. Je hebt bij ons al een complete Ahrend werkplek voor €175,- bestaande uit een in hoogte verstelbaar bureau en een ladenblok. Maar je kunt bij ons ook terecht voor vergadertafels, stoelen, kasten in alle formaten, whiteboards, kluizen, tot prullenbakken en kapstokken aan toe.”
De inkoop komt via verschillende kanalen binnen. Soms via een veiling of faillissement, maar vaak lossen wij een probleem op van een bedrijf dat niet weet wat men met overtollig meubilair moet doen. Wij lossen dat probleem op, nemen goede spullen mee, oud gaat in de container en we leveren zo’n pand bezemschoon op.
In het kader van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) pakken wij ook deze dingen serieus aan.
Wij halen alle bureaustoelen uit elkaar en laten deze opnieuw bekleden. Dat bespaart het vervangen van een goede stoel en kunnen wij garant staan voor de spullen die we leveren.
Mauron gebruikt internet als verkoopkanaal. “Via de website krijgen we veel in- en verkoopaanvragen binnen, maar ook mond-tot-mondreclame werkt uitstekend. Daardoor leveren we in heel Nederland, we hebben klanten in Amsterdam maar ook in de polders, maar natuurlijk ook volop in de regio. Onze basisgedachte is eenvoudig: behandel klanten zoals je zelf behandeld wilt worden, afspraak is afspraak, de offerte blijft leidend en onze service is geweldig.
Nijmegen Business