Artikelen
2 december 2019
Schuring logistics: ‘Een pakket heeft waarde, dat bezorg je met zorg en aandacht’
Klanten bestellen steeds meer online. Zowel zakelijk als privé. Daarmee neemt de verzending van pakketten toe. Prijzen staan onder druk, wat de kwaliteit niet ten goede komt. Schuring Logistics daarentegen onderscheidt zich door servicegerichtheid. Een zoekgeraakt pakket is namelijk niet altijd vervangbaar. “Zeker niet als de inhoud van emotionele waarde is”, vertelt eigenaar Boy Schuring.
De dienstverlening van Schuring Logistics bestaat uit koeriersservice, nachtdistributie, next day delivery, ADR service, warehousing en outcourcing. Voor een aantal opdrachtgevers rijdt ze ’s nachts en overdag vaste routes. Waaronder Nox NightTimeExpress. Boy: “De pakketmarkt is de laatste jaren veranderd. Door de toename van internetbestellingen heeft pakketbezorging een vlucht genomen. Grote verzendbedrijven plannen routes overvol. Betaling geschiedt pas na bezorging. Als er niemand aanwezig is om een pakket in ontvangst te nemen, dan loop je het risico dat een creatieve oplossing wordt bedacht. Pakketten komen daardoor ongewenst bij buren, in kliko’s of verdwijnen spontaan. Je leest er regelmatig over in de krant.”
Zorg en aandacht
“Voor bedrijven is een zoekgeraakt pakket een financiële strop. In de regel betekent het opnieuw verzenden. Dat is bij een meubelstuk, kleding of witgoed te overzien. Maar als het om documenten, een item met emotionele waarde of een kunstwerk gaat, is het een ander verhaal. Bij Schuring Logistics hebben we een ander verdienmodel voor de chauffeurs. Is er niemand aanwezig, dan bezorgen we het gewoon opnieuw. Chauffeurs op een vaste route kennen bovendien veelal de klanten. Je krijgt het vertrouwen om iets van waarde af te leveren. Daar ga je secuur mee om. Wij zijn het verlengstuk van de klant. Als wij ons werk niet goed doen, heeft de klant daar last van. Daarvan moet je je van bewust zijn. Wij hebben daarom zorg en aandacht voor zijn pakket.”
Visitekaartje
“Onze klanten waarderen deze aanpak. Het bedrijf groeit. Inmiddels rijden we met 16 bussen in de regio en daar buiten. Wij zijn het visitekaartje van de klant, dus zien de bussen er picobello uit. Bovendien zijn ze goed onderhouden. Onze naam hebben we ingekort naar Schuring Logistics. Dat staat er subtiel met belettering op. Verder is de kleur van de bus nu zilvergrijs. Dat heeft meer uitstraling. Onze chauffeurs hebben stratenkennis en inzicht. Ze zijn voorkomend en attent.”
Groei
“Intern is er wat veranderd. Het ambitieniveau van mijn broer en mij lagen niet meer op één lijn. Daarom run ik het bedrijf nu alleen. Althans, met rechterhand Niels. Ik ambieer verdere groei. Daarbij denk ik aan bezorging voor webshops, meubel- en beddenzaken of witgoed bijvoorbeeld. Maar ook gevaarlijke stoffen en/of goederen passen goed. We hebben daarvoor alle papieren. Ook wil ik me verder toeleggen op koeriersstukken. Een pakket, document of ander item dat dezelfde dag dan wel gegarandeerd bezorgd moet worden. Groei betekent trouwens wel meer zorgen. Je loopt meer financieel risico. Dat hoort bij ondernemerschap. De dynamiek is groot. Elke dag gebeurt er wel iets.”
Beloning
“Helaas onlangs ook iets vervelends. Twee van mijn bussen zijn ’s nachts bij ons op de Overmaat in brand gestoken. Een vriend had vervoer nodig voor de huisraad van zijn overleden vader. De laatste rit bestond uit dierbare spullen zoals foto’s en persoonlijke bezittingen. Vanwege vermoeidheid wilde hij die spullen de volgende dag pas uitladen. Alles weg door de brand.
De bussen zijn vervangbaar. Dat is verzekeringswerk. En Simko Crum en Tim van de Sluis van Broekhuis kunnen snel leveren. Maar de inhoud, die is onvervangbaar. Ik heb daarom een beloning uitgeloofd van 2500 euro voor de gouden tip. Al is dit voorval buiten onze schuld om, je ziet hoe belangrijk een lading kan zijn.”
Meer weten? Kijk op www.schuringlogistics.nl
Arnhem Business