Artikelen
18 november 2019
Tips om aan uw klanten te laten zien dat u ze waardeert
Met persoonlijke relatiegeschenken laat u uw klanten zien dat u ze waardeert. U scoort helemaal als u de geschenken personaliseert. Alleen dan maakt u een onuitwisbare indruk op uw klanten en doen zijn ongetwijfeld straks weer een beroep op uw producten of diensten.
Personalisatie steeds belangrijker
Binnen online marketing wordt personalisatie steeds belangrijker. Door slim gebruik te maken van alle data die u van uw klanten heeft opgeslagen, kunt u uw klanten iets aanbieden dat volledig is afgestemd op de wensen van die klant. Uit onderzoek is naar voren gekomen dat het doen van een persoonlijk aanbod door de klant gewaardeerd wordt.
Onuitwisbare indruk
Wilt u een onuitwisbare indruk maken op uw klanten, dan trekt u deze werkwijze door als het om offline marketing gaat. Als u regelmatig een brief of catalogus stuurt, dan kunt u dit combineren met een persoonlijk relatiegeschenk waar behalve uw naam ook de naam van uw op klant op staat. Een kleinigheidje waar u ongetwijfeld een lach op het gezicht van uw klant tovert.
Graveren
De hedendaagse druktechnieken maken het geven van een gepersonaliseerd relatiegeschenk tegenwoordig mogelijk. Zo kunt u overwegen voor een gravering te kiezen, een luxe manier van personaliseren. Zelfs producten van hout kunnen anno 2019 gegraveerd worden. De fiberlasers zijn in staat om tot het kleinste detail te graveren. U kunt ook kiezen voor digital print, in fullcolour. Middels deze techniek kunt u op elk persoonlijk relatiegeschenk iets anders laten drukken.
Geefmoment en doel
Nu nog het juiste relatiegeschenk kiezen, maar ook dat is geen probleem gezien het enorme aanbod dat er tegenwoordig is. Zo kunt u een wijnset laten bedrukken met uw logo of een bijzondere boodschap, maar ook kiezen voor een tas of telefoonhoesje. Wat het voor u geschikte relatiegeschenk is, hangt natuurlijk af wanneer u het wilt geven en het doel dat u met het geschenk nastreeft.
Arnhem Business