Nieuws
17 oktober 2024
Laat een onvergetelijke indruk achter op je relaties, prospects en werknemers
Klanten werven en aan je binden is essentieel voor de continuïteit van een onderneming. Het is onvermijdelijk dat er eens klanten wegvallen, of dat nu de keuze van de klant is of een andere oorzaak heeft. Dat eerste is vaak nog te voorkomen, oorzaken zoals een faillissement weer niet. Zowel voor het aantrekken van klanten als het aan je binden is het zaak een goede indruk achter te laten. En dat geldt evengoed voor werknemers, ook die haal én houd je binnen door jezelf onvergetelijk te maken.
Opvallen voor je prospects
Een onvergetelijke indruk achterlaten op prospects vergroot de kans dat ze zich jou herinneren op het moment dat ze jouw producten of diensten nodig hebben. Dat doe je bijvoorbeeld met een bijzonder visitekaartje. Een extra dik visitekaartje, een visitekaartje van metaal of kunststof, of een visitekaartje met een afwijkende vorm wordt niet zomaar vergeten. Dat in tegenstelling tot een snel gemaakte connectie op LinkedIn. Wie zei er dat visitekaartjes verleden tijd zijn? We delen ze misschien minder uit dan vroeger, maar als je ze geeft, kan je met het juiste visitekaartje wel die onvergetelijke indruk achterlaten.
Speciale aandacht voor prospects, relaties en werknemers
Zowel je prospects als je bestaande relaties en je werknemers kan je verrassen met een bijzonder presentje, zoals een gepersonaliseerd cadeau. Hiermee laat je een blijvende indruk achter, waarmee prospects regelmatig aan je herinnerd worden, en waarmee je relaties en werknemers net iets specialer laat voelen en ze makkelijker behoudt.
Ook leuk: een setje golfballen of groeipapier. Doet het je even de wenkbrauwen fronzen? Dan weet je in ieder geval zeker dat het de aandacht trekt, en dat is de bedoeling. Zo laat je echt een onvergetelijke indruk achter.
Kies eens een ander moment
Het einde van het jaar is het moment waarop kerstpakketten en relatiegeschenken worden uitgedeeld. Enerzijds een mooie traditie, anderzijds is de verrassing er wel van af. Je verrast je relaties en werknemers pas echt door iets te geven op een moment waarop ze het niet verwachten. Iets dat past bij vakanties zo vlak voor de zomervakantie, zoals een strandbal bijvoorbeeld. Of zonder enige aanleiding een verrassingspakket om je waardering te laten blijken.
Wees eens echt uniek
Of je nu kiest voor een verrassend moment, een bijzonder geschenk, of beide, je laat geheid meer indruk achter dan een standaard geschenk op een standaard moment. Durf eens echt uniek te zijn, denk eens wat een verrassend moment kan zijn of waarmee je echt een indruk achterlaat bij je prospects, relaties of werknemers. Het kost misschien wat tijd, maar je wint er meer mee dan je denkt.
Nieuws