Nieuws
6 januari 2025
3 redenen om als bedrijf narrowcasting te gebruiken
Ben je op zoek naar een manier om je bedrijf naar een hoger niveau te tillen? Dan is het vooral belangrijk om ervoor te zorgen dat meer mensen weten wie je bent, wat je doet en vooral ook wat je te bieden hebt. Een goede manier om dit te kunnen doen, is door in te zetten op narrowcasting. Deze manier van marketing heeft namelijk ontzettend veel voordelen en heeft, in verhouding tot veel andere vormen van marketing, een veel lagere investering. Zo kun je namelijk beeldschermen huren waarop je je bedrijf kunt promoten en op deze manier dus veel meer mensen kunt bereiken. Omdat we toch merken dat narrowcasting bij veel bedrijven vrij onbekend is, is het goed om de voordelen ervan te benoemen.
Wat houdt narrowcasting in?
Narrowcasting is een vorm van gericht communiceren waarbij je een specifieke boodschap overbrengt naar een welomschreven doelgroep. In tegenstelling tot broadcasting, waarbij een boodschap via een algemeen medium (zoals televisie of radio) naar een groot publiek wordt gestuurd, wordt bij narrowcasting de boodschap afgestemd op de interesses, behoeften of demografische kenmerken van een kleinere, specifieke groep mensen. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren via digitale schermen op specifieke locaties die je kunt huren via Allrent, mobiele apps, e-mail of social media. Door deze persoonlijke aanpak wordt de boodschap vaak beter ontvangen en heeft deze een grotere impact.
Direct communiceren
Kies je voor narrowcasting, dan biedt je dit de mogelijkheid om direct te communiceren met je publiek. Dit komt doordat je als het ware een dynamische inhoud toont. Een eenvoudig voorbeeld is de weekaanbiedingen van de bakker of de slager op grote schermen aan het begin bij de ingang van een winkelcentrum. Je kunt je voorstellen dat dit veel effectiever is dan wanneer iemand een advertentie online ziet. Het voordeel is dat je er echt alle kanten mee op kunt en het dus door verschillende bedrijven enorm breed kan worden ingezet.
Altijd up to date
Stel dat je nu een ontzettende gave actie hebt bedacht en het loopt zo goed, dat je eigenlijk halverwege de week al bent uitverkocht, dan is de kans groot dat er nog steeds mensen bij je komen, die je vervolgens op jouw beurt teleur moeten stellen. Dit is precies wat er gebeurt op het moment dat je gaat adverteren in een weekblad bijvoorbeeld. Uiteraard is het wel slim om erbij te zetten dat de voorraad beperkt is, maar dan nog zijn er een hele hoop mensen die dit niet lezen. Kies je voor narrowcasting, dan heb je dit probleem niet! Je kunt de informatie namelijk real time aanpassen, waardoor je dus ook heel snel kunt schakelen naar een andere aanbieding, mocht dit nodig zijn.
Breed in te zetten
Narrowcasting is in de meeste gevallen bedoeld voor commerciële doeleinden. Toch zijn er nog veel meer mogelijkheden en kun je ook informatie gebruiken. Bijvoorbeeld in de wachtruimte bij een dokter of tandarts, maar ook in dierentuinen, pretparken en andere plekken waar je mensen wilt kunnen voorzien van actuele informatie.
NieuwsBusiness Woman