Artikelen
16 september 2020
‘5 tips om direct te starten met online branding”
Staat het beginnen met een online branding strategie bij jou op de planning? Voor ondernemers is het zeer verstandig om te investeren in het opbouwen van een waardevol merk. Voor een goede start geven wij onderstaande vijf tips.
Tip 1. Bepaal je doelgroep
Het beschrijven van de ideale klant en het bepalen van je doelgroep is ontzettend belangrijk voordat je begint met het bouwen aan je merk. Als bedrijf is het ontzettend belangrijk om tijdens je branding strategie in te spelen op de behoeftes van potentiele klanten.
Tip 2. Doelstelling
Voordat je start met het uitvoeren van een online branding strategie is het bepalen van een doel erg belangrijk. Bepaal daarom eerst wat je wilt bereiken. Wil je meer bekendheid creëren? Betrouwbaarheid opbouwen? Of wil je vooral meer winst boeken? Denk goed na over het doel van je branding.
Tip 3. Planning
Na het bepalen van je doelgroep en doelstelling is het maken van een planning om dit doel te bereiken ontzettend belangrijk. Je kan natuurlijk een masterplan op papier bedenken, maar nog belangrijker is het in de praktijk uitvoeren van dit plan. Bedenk ook: ga je het zelf doen? Of schakel je een expert in online branding in? Zoek informatie en/of informeer bij een gespecialiseerd bureau, zoals bijvoorbeeld Blue Dragon.
Tip 4. Communicatie
De manier waarop je communiceert is een belangrijk onderdeel van online branding. Denk daarom goed na over de manier van communiceren. Zorg ervoor dat de communicatie past bij je doelgroep.
Tip 5. Social media
Voor elk bedrijf is er wel een social media kanaal waarop hun doelgroep te bereiken is. Voor business-to-business bedrijven is LinkedIn geschikt, terwijl andere doelgroepen weer perfect te bereiken zijn op Instagram, Pinterest, Snapchat, Facebook en noem zo maar op.
Wil jij de online branding van je bedrijf goed aanpakken voor een vliegende start? Schakel een gespecialiseerd marketingbureau in.
Nijmegen Business
