Artikelen
18 maart 2021
5 VRAGEN AAN: Benjamin Jansen en Xanne Westhoff van SPORTSEREEN
1. WAAROM WILDE SPORTSEREEN GRAAG OP DE COVER VAN ARNHEM BUSINESS STAAN?
“In Gelderland heeft meer dan 50% van de inwoners overgewicht, en dit percentage neemt alleen maar toe. Overgewicht gaat gepaard met een scala aan gezondheidsrisico’s. Wij willen mensen stimuleren om aan hun gezondheid te werken. Ook voor werkgevers is dit interessant omdat gezondheidsklachten gepaard gaan met een hoger ziekteverzuim.”
2. ALS JULLIE NIET HET PRODUCT OF DE DIENST MOETEN VERKOPEN, MAAR DE DROOM. HOE ZOUDEN JULLIE DAT OMSCHRIJVEN?
“Het bewust maken van mensen hoe ze gezonder kunnen leven is een hele interessante uitdaging. Onze droom zou zijn dat mensen gaan inzien dat ze veel meer kunnen dan dat ze zelf denken, zowel op mentaal als op fysiek vlak. Op deze manier haal je geen tijdelijk succes maar ga je voor duurzaamheid.”
3. WAT OF WIE HEEFT DE MEESTE INDRUK GEMAAKT IN JULLIE CARRIÈRE?
“Professionals die mensen psychisch en/of fysiek beter maken, maken altijd indruk op ons. Samen met de cliënt werken aan duurzame gedragsverandering door middel van de juiste begeleiding.”
4. WAAROM IS DESTIJDS VOOR JULLIE BEDRIJFSNAAM GEKOZEN?
“De naam moest staan voor onze kijk op een gezonde leefstijl. Die is dat je voldoende moet sporten maar ook je rust moet pakken en altijd aandacht moet houden voor de mooie dingen in het leven. In de naam SPORTSEREEN is deze kijk op gezondheid samengebracht.”
5. WAT IS DE BELANGRIJKSTE ONDERNEMERSLES DIE JULLIE ZOUDEN WILLEN DELEN?
“Stilstaan is achteruitgang. Door continu te evalueren blijf je kritisch en scherp. Zo kom je bij ons motto waar wij iedere dag voor staan: ‘probeer altijd het beste uit jezelf te halen’.”
Meer weten? Kijk op SPORTSEREEN.
Arnhem Business