5 vragen aan
7 juli 2022
5 vragen aan: Coert Tempelman van KNNS
In de rubriek ”5 vragen aan” stellen we 5 vragen aan de ondernemer die op de cover van de vorige editie heeft gestaan. Deze keer aan het woord; Coert Tempelman van KNNS.
1. Waarom is destijds voor jullie bedrijfsnaam gekozen?
“KNNS is een kennisbedrijf. Destijds is de naam bedacht door de klinkers (de e en de i) uit de naam te laten. Dit staat symbool voor KENNIS, zonder de E van extra energie en de I van inspanning. We willen onze kennis en expertise leveren aan klanten zonder dat dit de klant extra energie en inspanning kost.”
2. KNNS loopt voor op het gebied van cybersecurity. Hoe?
“KNNS kijkt continu vooruit naar ontwikkelingen op het gebied van IT security. We gebruiken diverse tools waarmee we de technische kant van de digitale veiligheid in kaart brengen, verbeteren en monitoren voor klanten. Dat monitoren doen we vanuit ons Netwerk Operating Centre op een enorme ledwall waar de werkplekken naartoe gericht zijn. Op deze manier kunnen medewerkers live naar klantdata kijken. Daarnaast zett en we tools in om gedrag te monitoren binnen de IT-omgeving van de klant. Dit is een zelfl erend systeem dat op basis van Artifi cial Intelligence werkt. Het signaleert afwijkend gedrag met een mogelijk veiligheidsrisico en grijpt hier automatisch op in. Op deze manier voorkomen we schade aan organisaties door bijvoorbeeld hackers of cyberaanvallen.”
3. Wat is binnen jullie branche min of meer vanzelfsprekend, maar heeft KNNS weten om te buigen tot een USP?
“De juiste technische kennis is vanzelfsprekend en noodzakelijk binnen de IT branche. Wij voegen daar persoonlijke aandacht voor de klant aan toe. Onze focus ligt op beleving en de communicatie met onze klanten. Het experience center, ons kantoor, is daarin een belangrijk onderdeel. Hier kunnen we klanten onze dienstverlening in alle opzichten laten ervaren. Daarnaast kunnen we met de technische kennis die we binnen onze organisatie hebben, klanten helpen in het waarmaken van hun ambities. Omdat we nauw betrokken zijn met ze, weten we precies wat ze nodig hebben en spelen we hier feilloos op in. Verder houden we klanten proactief op de hoogte van waar we mee bezig zijn en wat de klant daarin kan verwachten.”
4. Waar zie je KNNS over 5 jaar?
“Wij groeien in het beheer van IT omgevingen voor onze klanten op het gebied van techniek en IT security. Daarnaast zett en we vol in op het begeleiden van eindgebruikers om het maximale uit hun IT werkplek te halen. We leren ze werken met nieuwe applicaties zoals Microsoft 365 en trainen de hele organisatie in de nieuwe werkwijze. Waar we onszelf over 5 jaar zien? De digitale wereld waar wij ons in bevinden is voortdurend in beweging en wij bewegen mee. We blijven inspelen op de trends en ontwikkelingen om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. De digitale mogelijkheden zijn groots en daar zijn we ons maar al te bewust van.”
5. Wat is de belangrijkste ondernemersles die je zou willen delen?
“Focus je niet alleen op de organisatie, maar blijf heel dicht bij je klant. Luister goed en leer daarvan. Pas het geleerde toe binnen gestandaardiseerde werkwijzen. Standaardisatie zorgt voor voorspelbaarheid en kwaliteit. Hou focus op waar je goed in bent. Begin klein met nieuwe dingen zodat je snel kunt leren en verbeteren, vervolgens komt de groei. Alles draait om kwaliteit en beleving. Daar waar je zelf in gelooft ga je uitstralen. Focus op Focus.”
Meer weten? Kijk op KNNS.
Nijmegen Business5 vragen aan