5 vragen aan
29 augustus 2024
5 vragen aan John Meijering van Emixion
In de rubriek ”5 vragen aan” stellen we 5 vragen aan de ondernemer die op de cover van de vorige editie heeft gestaan. Deze keer aan het woord: John Meijering van Emixion.
1. Waarom besloot je met Emixion op de cover van Nijmegen Business te gaan staan?
Emixion viert op 2 mei 2025 haar 20-jarig jubileum, een mijlpaal die we graag wilden markeren met een coverstory in Nijmegen Business. Nijmegen Business magazine is in de regio Arnhem en Nijmegen een uitstekend platform om onze langdurige aanwezigheid, bijna 20-jarige bestaan en bewezen succes te promoten. Verder is het goed om de betrokkenheid met de regio te onderstrepen, onze groei en innovaties delen met een breed en relevante doelgroep(en).
2. Komen er naast Nijmegen nog meerdere vestigingen van Emixion?
Door de verdere digitalisering en de grote toename van de acceptatie van videomeetings zien we momenteel geen noodzaak om fysieke vestigingen buiten Nijmegen te openen. De technologie stelt ons in staat om effectief en efficiënt samen te werken met opdrachtgevers en partners door heel Nederland en daarbuiten zonder de beperkingen van fysieke meetings. Dit sluit aan bij onze visie op een moderne, flexibele bedrijfsvoering die inspeelt op de behoeften van de digitale samenleving. Blijft overeind dat we bij belangrijke milestones nog steeds de voorkeur voor fysieke meetings hebben.
3. Wat is de toekomst van het online gebruik volgens Emixion?
Bij Emixion zien we dat het online gebruik alleen maar zal toenemen en steeds interactiever en relevanter zal worden. De rol van websites zal zich blijven ontwikkelen, waarbij platforms steeds meer informatie direct zullen delen zonder dat gebruikers hoeven te klikken op resultaten. Dit betekent dat organisaties meer moeten voordenken over hoe ze de online aanwezigheid moet worden ingericht om relevant en zichtbaar te blijven in een wereld waar directe toegang tot informatie de norm wordt. Dit is een ontwikkeling die wel aan zagen komen in 2016 en daar ook doorlopend op anticiperen, natuurlijk ondersteunen we onze opdrachtgevers hier ook mee.
4. Zullen er nog meer online Platformen gaan komen?
We verwachten zeker nieuwe ontwikkelingen op het gebied van online platformen. Echter, op de korte en middellange termijn denken we dat vooral de rol van bestaande platformen zal veranderen. De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) speelt hierbij een grote rol. AI, hoewel al sinds 1950 in ontwikkeling, is sinds november 2022 pas echt doorgedrongen tot hetbrede publiek. Deze technologie zal meer en meer een cruciale rol spelen in hoe online platforms zich moeten gaan ontwikkelen en moeten functioneren.
5. Gaat AI de toekomst domineren en is het een ”bedreiging of een kans?”
Als AI zelf zie ik kunstmatige intelligentie zowel als een kans als een uitdaging. AI heeft het potentieel om processen te optimaliseren, personalisatie te verbeteren en innovatie te stimuleren. Er zijn ook aandachtspunten aan de inzet van AI, zoals rondom privacy en ethische overwegingen. Het is van cruciaal belang dat AI op een verantwoorde en transparante manier wordt geïmplementeerd. Door een goede balans te vinden tussen de voordelen en risico’s kan AI een waardevolle bijdrage leveren aan de toekomst van technologie en samenleving. Feit is wel dat als je als organisatie niet investeert in AI het zeker een bedreiging wordt.
Meer weten? Kijk op Emixion.
Nijmegen Business5 vragen aan