5 vragen aan
6 september 2024
5 vragen aan Marina Pieters van Happy Horizon Arnhem
In de rubriek ”5 vragen aan” stellen we 5 vragen aan de ondernemer die op de cover van de vorige editie heeft gestaan. Deze keer aan het woord: Marina Pieters van Happy Horizon Arnhem.
1. Waarom besloten jullie de cover te sieren?
Veel bedrijven in de regio Arnhem/Nijmegen kennen ons met name nog van onze oude bureau namen, maar sinds eind mei bundelen we onze krachten onder de naam Happy Horizon op de bovenste drie verdiepingen van de Parktoren in Arnhem. Zeg je marketing en development dan zeg je dus Happy Horizon en dat schreeuwen we graag van de daken. En welk medium past daar nou beter bij in Gelderland dan Arnhem Business?
2. Verschijnen er in de toekomst nog meerdere vestigingen van de Horizon?
We zijn druk bezig met het uitbreiden van onze dienstverlening over de grens om onze klanten, die hun business naar Duitstalige landen of België en Luxemburg willen boosten, te ondersteunen; in de toekomst is een hub in Duitsland dus heel reëel!
3. Hoe word je het beste marketingbureau van Europa?
Een instituut in Berlijn gaf ons deze prestigieuze titel en beoordeelde ons op o.a. innovatie, onderscheidend vermogen en creativiteit. Wat de jury vooral opviel was onze klantgerichtheid. Onze campagnes zijn nooit een doel op zich, maar dragen altijd bij aan de bedrijfsdoelstellingen van onze klanten, zodat marketing en development geen kostenposten zijn, maar investeringen die direct renderen.
4. Waarom hebben jullie de mediadesk ontwikkeld?
We boden media-inkoop al een tijdje aan als service ‘on the side’. Door onze mediadesk op te richten kunnen we volledig gefocust doorbouwen aan een media-team dat het meest haalt uit elke geïnvesteerde media-euro voor onze klanten. We kopen niet alleen radio, tv, print, out of home in, maar ook vernieuwende online campagnes en creatieve influencer campagnes.
5. Welke marketingontwikkelingen moeten we nauwlettend in de gaten houden?
AI-gedreven campagnes zijn de way to go – en dan hebben we het niet over ChatGPT en Midjourney. Google en Meta hebben baanbrekende stappen gezet met respectievelijk Performance Max- en Advantage+ Shopping-campagnes. Deze campagnes benutten machine learning-algoritmen om advertenties effectiever te maken door geoptimaliseerde targeting en plaatsing over meerdere kanalen. Dit leidt tot een aanzienlijke verbetering in advertentieresultaten, zoals lagere kosten per acquisitie en hogere return on ad spend. Daarnaast is de opkomst van “Targeting by creative” een nieuwe best practice, waarbij platforms zoals TikTok, Meta en Google contentprestaties gebruiken om doelgroepsegmenten te bepalen. Hierdoor hoeven we niet langer demografische segmenten te maken, maar kunnen we segmenteren op basis van behoeftes en probleemstellingen. Deze ontwikkelingen transformeren de rol van de marketeer, met een verschuiving naar datagedreven strategieën en het ontwerpen van converterende uitingen. We leven in een spannende tijd waarin techniek, commercie en creativiteit hand in hand gaan en content weer opnieuw echt king is.
Meer weten? Kijk op Happy Horizon Arnhem.
Arnhem Business5 vragen aan