Artikelen
28 mei 2015
A12 Personeelsdiensten groeit in mensen en diensten
Frank Huijink (37 jaar) is eigenaar van A12 Personeelsdiensten. De focus van zijn bedrijf ligt in de logistieke sector. Niet vreemd, want hij komt zelf uit de transportbranche, als chauffeur en als planner. In 2008 startte hij met A12 Personeelsdiensten en de zaken gaan goed. “Omdat we dicht bij onze klanten staan, hun personeelsvragen kennen en passende oplossingen bieden. Niet alleen in uitzenden, maar bijvoorbeeld ook in opleidingen.”
Frank startte in Babberich, in maart van dit jaar verhuisde hij naar Impact 60 in Duiven. “Dit pand is ons op het lijf geschreven en het biedt voldoende ruimte voor groei. A12 Personeelsdiensten is niet alleen de specialist voor personeel in de bouw, logistiek en industrie, sinds 2013 verzorgen we opleidingen voor onze eigen mensen, maar ook voor medewerkers van onze klanten en derden. Chauffeurs moeten voor Code 95 om de vijf jaar in verschillende modules 35 uur aan opleidingen besteden. Dat kan hier in ons eigen leslokaal, voor bijvoorbeeld VCA, ADR, BHV, lading zekeren of het nieuwe rijden.”
‘Wij zijn een partner voor logistieke ondernemers’
Ingewikkeld vak
Op dit moment zendt A12 Personeelsdiensten dagelijks gemiddeld zo’n 90 mensen uit. “In grond-, weg- en waterbouw en in de logistieke sector, van grondwerkers en machinisten tot (heftruck)chauffeurs en warehousemedewerkers. “Ik ken de branche van binnenuit, ik weet dus welk type medewerker of chauffeur bij een opdrachtgever wordt gevraagd. Wij kennen het werk en dus de medewerker die daarbij hoort. Internationaal vervoer is bijvoorbeeld heel wat anders dan 20 leveringen per dag in verschillende steden. Wij zijn geen standaard uitzendbureau, wij willen een partner zijn voor de transportondernemer. Wij bieden hem een structurele oplossing voor zijn flexibele schil. Wij maken dus als het ware onderdeel uit van zijn proces en zijn organisatie, we nemen soms zelfs de planning uit handen.” Chauffeurs komen uit een straal van zo’n vijftig kilometer rond Duiven, uit de Achterhoek, de Liemers en Arnhem. “Soms heeft een bedrijf meerdere vestigingen en dan zoeken we de chauffeurs uit die regio’s. We richten ons op kwaliteit in de logistieke branche. Voor distributie of waarde transport worden ervaren chauffeurs gevraagd, mensen die onder tijdsdruk kunnen werken, die de logistieke systemen kennen en goed kunnen communiceren. Vergis je niet, het is een ingewikkeld vak. Je moet er als het ware voor geboren zijn, je hebt te maken met veel onregelmatigheid, misschien dat de animo onder jongeren daarom terugloopt. Daar zijn we mee bezig, de vergrijzing in het vak is groot, dus moeten we zorgen voor aanwas. We hebben eigen docenten en opleidingsmentoren. Meld je aan! Wij zorgen voor de complete (rij) opleiding.”
Groei
Het team A12 Personeelsdiensten bestaat uit vier vaste medewerkers. “Groei is ons doel en dat gaat lukken. We zitten in de groeifase, met name in de opleidingstak. Bij ons ben je geen uitzendkracht, maar één van de mannen die met trots voor ons werkt. Wij regelen alles, van bedrijfskleding tot en met vertier, we gaan regelmatig bowlen, karten of naar de Zwarte Cross. Ik ben zelf namelijk een fanatieke crosser en er zitten overeenkomsten tussen crossen en ondernemen. Het gaat om focus, concentratie, de juiste weg zoeken en nooit opgeven. Je begeeft je op ruig terrein, je kunt vallen, maar dan sta je weer op en ga je 100% gemotiveerd verder. Dat doen we in ons dagelijks werk ook, nooit opgeven, altijd zoeken naar de beste oplossing voor onze klanten. Dan krijg je ook de goede klanten, met uitstekend materieel.” Het team van A12 Personeelsdiensten besteedt veel aandacht aan de intake van zijn medewerkers. “Dat is nodig om een goede match te maken. Dat is voor alle partijen goed, we bieden onze medewerkers vastigheid, dat is belangrijk. En we bieden kwaliteit, onze klant moet geen verschil ervaren tussen onze medewerkers en zijn eigen chauffeurs. De opdrachtgever moet in alle gevallen op ons kunnen bouwen, dat is essentieel, daar ligt onze kracht.”
Arnhem Business