Artikelen
20 september 2019
ABN Amro: ‘Samen staan we sterker’
ABN AMRO is lokaal actief en betrokken! Daar zijn de zes heren tegenover mij het roerend over eens. Dat het aantal fysieke kantoren is afgebouwd, heeft niets aan die betrokkenheid veranderd. “Misschien geldt zelfs wel het tegenovergestelde”, aldus Mirko Schrijvershof, MKB Adviseur New Business. “Om zichtbaar te blijven moeten we nu namelijk wel naar onze klanten toe (fysiek dan wel digitaal), wat de lokale betrokkenheid alleen maar vergroot.”
Er is, zoals altijd, veel gaande in de bankwereld. Hét moment om weer eens naar buiten te treden met wat ze zoal kunnen betekenen voor hun zakelijke klanten, vinden ze bij ABN AMRO. “Onze dienstverlening is in de loop der jaren alleen maar efficiënter geworden”, vertelt Marcel ten Have, Manager MKB Banking Noord. “Vroeger zagen klanten het nog weleens als een lastig proces om met hun vragen bij de juiste persoon terecht te komen. Wie herinnert zich niet de telefoontjes naar de bank waarin je telkens werd door-verwezen naar een andere persoon? Daar is tegenwoordig absoluut geen sprake meer van.”
Ontzorgen
De focus ligt binnen ABN AMRO namelijk meer en meer op samen-werken, zowel intern als extern. Extern kun je daarbij denken aan samen-werkingen met intermediairs, zoals met accountants tussenpersonen, het Gelders Familiebedrijvengilde en tijdens netwerkbijeenkomsten. Maar ook intern wordt er volop samen-gewerkt. Sander Meeuwsen, MKB Adviseur New Business: “We zitten hier nu met zijn zessen om tafel, allemaal weliswaar met onze eigen functie, maar de verschillende afdelingen zijn hier alles behalve op zichzelf staande ‘eilandjes’. We weten van elkaar wat we doen en kunnen daardoor klanten die bij ons aankloppen met een vraag die we zelf niet kunnen beantwoorden, altijd meteen aan de juiste persoon koppelen. Klanten hoeven niet meer zelf op zoek naar die ‘juiste persoon, want wij ontzorgen ze ook op dat vlak.”
‘Wij behandelen onze klanten zoals we zelf ook behandeld willen worden! ’
Dienstverlening optimaliseren
“Eigenlijk niet meer dan vanzelf-sprekend, zou je bijna zeggen”, meent Ronald Klein Hesselink, Private Banker. “De huidige klant verandert en stelt – terecht – steeds hogere eisen aan onze dienstverlening. Aan ons de taak om hierin mee te bewegen en in te spelen op de veranderende behoeftes in de markt. Iets wat wij dus onder andere doen via die onderlinge samenwerking waardoor we onze dienstverlening kunnen optimaliseren.” “Dat maakt het werk voor onszelf bovendien alleen maar leuker en uitdagender”, gaat Robin Schokker, New Business Banker, verder. “We kunnen immers allemaal ontzettend veel van elkaar leren. Zo zie je maar weer, deze manier van werken levert dus winst op alle fronten.”
Duurzaamheid en zichtbaar blijven
En zo zijn er binnen ABN AMRO nog wel meer ‘hot topics’ die volgens de heren wel wat meer aandacht verdienen. Hans Reussing, Relatiemanager Industrie: “Die onderlinge samenwerking is inderdaad een heel belangrijk punt omdat we daardoor een nog sterkere partner kunnen zijn voor onze (zakelijke) klanten. En ook een onderwerp als duurzaamheid staat bij ons altijd heel hoog op de agenda. Maar wat misschien nog wel het belangrijkste is, is dat we er alles aan doen om zichtbaar te blijven voor onze klanten. Zoals gezegd verdwijnen weliswaar steeds meer bankkantoren, maar wij staan nog steeds gewoon voor al onze klanten klaar. Digitaal, via beeldbankieren, telefonisch of fysiek, maar net wat de klant wil. Alles om het hen zo gemakkelijk mogelijk te maken. Daar maken wij ons samen hard voor!”
Meer weten? Kijk op www.abnamro.nl/zakelijk
Bij vragen:
Hans Reussing 06 – 51 54 64 95
Mirko Schrijvershof 06 – 13 50 90 71
Sander Meeuwsen 06 – 10 72 76 38
Marcel ten Have 06 – 51 15 29 21
Robin Schokker 06 – 83 14 92 63
Ronald Klein Hesselink 06 – 23 36 22 58
