Artikelen
1 mei 2019
De Ambassadeurs van De Nieuwe Belevenis aan het woord
Aan Stephans vraag is gehoor gegeven in. Binnen no time meldden zich vijf ambassadeurs. Ieder van hen doneerde tien entréekaarten voor De Nieuwe Belevenis. Deze kaarten komen ten goede aan zorginstellingen die hier zelf geen budget voor hebben. De ambassadeurs zijn – op alfabetische volgorde van bedrijf – Arnoud Borgers van Borgers Auto Import, Bram Roelofs van Restaurant Cuisson, Nick Wijnveldt van DTNW, Paul Willemsen van ONS Accountants en Belastingadviseurs en Marco Theunissen van Polinderbouw.
Na een rondleiding door het Belevenis-theater en de Mini Belevenis, praten we na in Restaurant Cuisson te Arnhem. Eigenaar Bram en zijn team verzorgen de lunch. In Arnhem serveert Cuisson als één van de weinigen exclusieve businesslunches van bijzonder hoog niveau. De zaak doet industrieel aan. Niet verwonderlijk, aangezien het voorheen een pakhuis was. De inrichting is ruim van opzet, waardoor de overige gasten niet meekijken op je laptopscherm.
Praktische invalshoek ondernemers
Hoe kijken de sponsoren terug op deze dag en wat zouden zij aan hun netwerk mee willen geven? Marco: “Wij moeten De Nieuwe Belevenis onder de aandacht brengen binnen ons eigen netwerk.” Nick haakt hierop in: “Niet alleen moet de stichting meer bekendheid genereren, ook is het belangrijk dat men zich ervan bewust wordt hoeveel het betekent om naar De Nieuwe Belevenis te kunnen gaan.
Verder zouden wij als ondernemers kunnen kijken hoe we met praktische zaken kunnen helpen. Daar zijn we goed in. Wellicht is er een groep te mobiliseren om bijvoorbeeld een bus te sponsoren om tegemoet te komen in vervoerskosten.” Dat onderstreept Stephan ook: “Het gaat er niet om dat we flinke geldsommen of een nieuwe attractie krijgen, het is in eerste instantie belangrijk dat we zo veel mogelijk cliënten bereiken. Jullie hebben nu entréekaarten gedoneerd, waardoor vijftig mensen een geweldige dag zullen hebben. Voor bepaalde mensen is het alles behalve vanzelfsprekend dat zij een dagje uit kunnen hebben, met andere mensen in contact kunnen komen, of dat zij überhaupt de zorginstelling kunnen verlaten.”
Arnoud reageert: “Nooit heb ik er bij stilgestaan dat een dergelijk theater zo belangrijk kan zijn voor mensen met een geestelijke beperking en bedenk wel; wij kunnen hier allemaal mee te maken krijgen, direct of in-direct. Daarom speekt het mij zo enorm aan, hier zit een trotse ambassadeur!”
Zelf kennismaken
Stephan: “Je moet zelf komen om in te kunnen voelen wat het met cliënten doet.” Paul beaamt dat: “Ik ben compleet overtuigd, het was een fantastische kennismaking.” Bram oppert een mogelijke marketingoplossing: “Film met een drone de belevingen en deel de impressies op je socials en website. Samen hebben we een enorm groot bereik! Daarbij heeft vast iemand in ons netwerk een drone tot zijn beschikking.” Hij vervolgt: “Toen ik hoorde over mensen met een beperking die vanwege financiële redenen helemaal nooit iets leuks kunnen doen, wilde ik al helpen, maar nu ik met eigen ogen heb gezien welke welzijnsaspecten er nog meer achter zitten, ben ik diep onder de indruk. Als je hier geweest bent, kun je er eigenlijk niet meer omheen! We hebben toch zeker allemaal wel een aantal relaties die we mee kunnen krijgen?”
Na de ervaringen bij De Nieuwe Belevenis was het verrassingsdiner bij Restaurant Cuisson ook absoluut een belevenis!
Arnhem Business