Artikelen
17 maart 2020
Bedrijfsbus.com: ‘Universeel autobedrijf van het jaar’
In 2018 wint Bedrijfsbus.com de Rabo Young Talent Award. Volledig verrast nemen Jan-Willem van Dalen en Rémon Verhoeven de prijs in ontvangst. Opnieuw dingen ze mee voor een prestigieuze titel, te weten ‘Landelijk universeel autobedrijf van het jaar’. Massaal wordt er gestemd. Een vakjury komt op bedrijfsbezoek en beoordeelt het bedrijf. En dan gebeurt wat ze nooit verwacht hadden: ze slepen de titel in de wacht. Wat maakt dit bedrijf zo succesvol?
“Wij zijn nog steeds enigszins overdonderd”, vertelt de stralende Jan-Willem. “De award ‘Landelijk universeel autobedrijf van het jaar‘ staat synoniem voor klanttevredenheid. Een klant komt bij ons altijd van rechts. Service is het toverwoord. Daar doen we alles voor. Dan is het echt een beloning als je dat vertaalt ziet in deze award. Het is een waardering voor ons gehele team, want we doen het samen. We zijn dan ook samen naar de award-uitreiking geweest. Het is een stimulans om zo door te gaan.”
Specialist in bedrijfsbussen
Jan-Willem start in 2013 met de verkoop van twee gebruikte bedrijfsbussen in een kleine bedrijfshal in Huissen. Nu zeven jaar later is Bedrijfsbus.com uitgegroeid tot dé specialist op dit gebied. De eveneens blije Rémon: “We spelen in op een niche. We verkopen nieuwe en gebruikte bussen en daarbij alle bijbehorende accessoires. Denk aan rittenregistratie, sidebars, laadruimte-betimmering en -inrichting, zijwandbescherming en imperials. Specifiek noem ik laadruimte-inrichting van het Italiaans familie-bedrijf Baggio di Sordi. Het heeft niet alleen een strak design, maar is eveneens ontzettend praktisch met laadjes, kastjes en andere slimme oplossingen. Ideaal voor de monteur, timmerman of schilder. Binnenkort openen we een eigen showroom van dit mooie merk.”
Onderhoud en meer
Jan-Willem vult aan: “Daarnaast kun je terecht voor het onderhoud van je bedrijfsbus. Onze monteurs zorgen voor onderhoud, reparatie, inbouw en car cleaning. Dat zijn liefhebbers. Ze weten alles van en over bedrijfsbussen.
“ Een klant komt bij ons altijd van rechts. Service is het toverwoord. ”
Wil je zekerheid dan sluit je een onderhoudscontract af. Wij verzorgen dan het periodiek onderhoud en APK tegen een vast bedrag. Je weet dus waar je aan toe bent en hebt daar verder geen omkijken naar. De bus blijft zo goed onderhouden. Dat maakt inruil voor een nieuwe of jonger exemplaar na zo’n vijf jaar ook makkelijker. Wanneer de bus in de garage staat, sta je letterlijk stil. Daarom hebben we twee leen-bussen paraat staan voor vervangend vervoer. Het werk kan dus gewoon doorgaan. Dat geldt ook voor onze klanten die aan de weg komen te staan met panne. We hebben een eigen servicewagen die volledig geoutilleerd is om bussen met pech onderweg in Nederland weer vooruit te helpen.”
Ambassadeurs
Rémon: “De waardering van onze klanten uit zich in ambassadeurschap. Ze komen van steeds verder weg. En ze laten spontaan recensies achter op Google.” Zo schijft Marco Polman: “TopSleep matrassenfabriek heeft al jarenlang bedrijfsbussen van bedrijfsbus.com. Zowel onderhoud als verdere service is op ons bedrijf afgestemd. Ze komen altijd hun afspraken na en zijn altijd bereid iets extra te doen. Zo hadden we ooit pech aan de andere kant van het land. Toch werd ter plekke voor vervangend vervoer gezorgd zodat de route afgemaakt kon worden. Dat kun je bij de ANWB wel vergeten. Er is altijd haal- en brengservice. Je bent nooit zonder (bedrijfs)vervoer. We hebben dan ook bij hun een spiksplinternieuwe, speciaal voor ons bedrijf gemaakte bakwagen gekocht.” “Daar word je toch blij van?”, glundert Jan-Willem. Het is hier een busparadijs, al kun je tegenwoordig ook terecht met je camper. De techniek is namelijk vergelijkbaar. En ja, nog in de luwte verkopen we ze ook. Om één reden: de klant tevreden te stellen.”
Meer weten? Kijk op www.bedrijfsbus.com
Arnhem Business