Beeldfanaat
31 januari 2024
Beeldfanaat helpt je uit de ‘brand’ met de ultieme employer branding
Toen ik de mannen van Beeldfanaat vier jaar geleden voor het eerst sprak, waren ze nog maar nét gestart. Corona kwam toen om de hoek kijken en er werd voornamelijk vanuit studentenkamers geopereerd. Inmiddels is het multimediabedrijf flink gegroeid en huist het in een ruim kantoorpand dat met andere creatieve geesten wordt gedeeld. Grondleggers en ‘fanaten’ Sander Baardemans, Jesse Engels en Olaf Langens vonden versterking in editor/animator Menno Dekker en webdesigner/grafisch ontwerper Mike van Putten.
Samen helpen zij jou met het visualiseren van het verhaal van jouw bedrijf of merk. En dat deed Beeldfanaat al voor veel opdrachtgevers. In het indrukwekkende en diverse portfolio staan schitteren namen als Radboudumc, Vierdaagsefeesten, Gemeente Nijmegen, ANAC Carwash, SSH&, De Variabele en NasWerkt. “Voor bijvoorbeeld 4Daagsefeesten zijn we nu al druk bezig met alle banners, designs, posters, social media posts en huisstijl voor komende zomer”, vertelt Sander.
Employer branding
Externe communicatie is belangrijk, dat weet iedere ondernemer. Minstens zo belangrijk is de interne communicatie. Toch krijgt die niet altijd de aandacht die het verdient. Jesse: “De focus moet volgens ons niet alleen liggen op het aantrekken van nieuwe medewerkers, maar ook op het behoud van hen. Hoe doe je dat? Door je bedrijfscultuur op een goede manier in beeld te brengen en ervoor te zorgen dat je medewerkers die cultuur ademen en uitdragen. Vanuit het veld worden we steeds vaker gevraagd daarbij te helpen.” Voor Beeldfanaat is deze relatief nieuwe focus op bedrijfscommunicatie iets dat fits like a glove. Jij haalt daardoor gegarandeerd het maximale resultaat uit je werkgeversverhaal.
Onboardingstraject: winst in tijd en geld
Beeldfanaat kan je ook van dienst zijn bij het sales- en onboardingstraject van je employer branding. Bij onboarding gaat het om het instroomproces waarbij nieuwe medewerkers kennismaken met de organisatie. Ze krijgen een goed beeld van hun rol binnen het team. Olaf: “Alles wat je kan visualiseren, scheelt het bedrijf enorm veel tijd – en daarmee geld. Zéker bij bedrijven waar het verloop in medewerkers hoog ligt. Je hoeft niet aan iedere nieuwe medewerker hetzelfde verhaal te vertellen. Momenteel werken we bijvoorbeeld aan een toolbox voor De Variabele. We brengen voor hun nieuwe medewerkers in beeld hoe ze om moeten gaan met asbest.”
Sander: “En wat te denken van bijvoorbeeld het introduceren van een nieuwe werkmethode binnen een groot bedrijf? Die kan middels de video aan iedere medewerker uitgelegd worden. We kunnen het op een interessante manier weergeven, bijvoorbeeld door middel van animatie. Bovendien kunnen medewerkers de video altijd terugkijken.”
Consistent doorvoeren van je huisstijl
Sander haalt een ander, veelvoorkomend punt aan: “Het consistent doorvoeren van je huisstijl op social media kan uitdagend zijn, vooral bij het creëren van visueel aantrekkelijke en professionele posts. Het komt geregeld voor dat bedrijven veel tijd en geld geïnvesteerd hebben in een mooie huisstijl, maar dat die totaal niet is doorgevoerd in bijvoorbeeld de social media posts.” “Dat is zo jammer”, vindt ook Jesse. “Van de huisstijl is niets terug te zien, echt een gemiste kans.”
Olaf: “De oplossing hiervoor is het gebruik van op maat gemaakte templates die perfect aansluiten bij je merkidentiteit. Deze templates zijn ontworpen door de designers van Beeldfanaat en zorgen voor moeiteloze, opvallende posts die tijd besparen en efficiënt zijn in gebruik. Je sleept simpelweg je afbeeldingen in de template, voegt tekst toe, en de post is klaar. Dit garandeert een samenhangende uitstraling en het behoud van je huisstijl, aangezien alles – zoals logo’s en kleuren – al in de templates is opgenomen. Hierdoor ontstaat een herkenbaar en vertrouwd merkbeeld op social media.”
Merkidentiteit: op maat gemaakte templates
Beeldfanaat kan desgewenst een x-aantal verschillende templates in jouw huisstijl voor je maken die je vervolgens zelf heel eenvoudig kunt vullen met steeds weer nieuwe content. Je zit niet vast aan een abonnement, Beeldfanaat zet een basis die staat als een huis, jij focust je op de inhoud.
Je ziet: ook voor jouw bedrijf is er vast nog heel veel te halen en Beeldfanaat weet de essentie perfect in beeld te vangen!
Meer weten? Kijk op Beeldfanaat.
Marketing en CommunicatieNijmegen Business