Artikelen
5 januari 2017
Beleef het goede gevoel bij Henk Scholten Volvo
Als je de showroom van Henk Scholten binnenloopt voelt het behaaglijk aan. Het haardvuur knappert, de brandende koplampen van de Volvo’s geven sfeer en de transparante kantoren stralen openheid uit. Het centrum van de gemoedelijke showroom is de comfortabele huiskamer. Bij Henk Scholten krijg je direct het thuisgevoel als lid van de Volvofamilie.
Mensenmerk
De heer in het verkeer is vaak een Volvobestuurder. Hij parkeert keurig zijn auto in het vak, voorrang is voor hem geen recht en brengt anderen op de weg niet in gevaar. Sales Manager Mels van der Velden: “Bij Volvo draait alles om mensen. Veiligheid is het grootste goed. Het hogere doel van Volvo is dat er vanaf 2020 niemand meer overlijdt of ernstig gewond raakt in een nieuwe Volvo. Dit streven vindt zijn oorsprong in onze filosofie waarbij we de mens centraal stellen.
Ook de ongeëvenaarde ergonomie in onze auto’s is gericht op het comfort van de mens. Net zoals de aandacht voor duurzaamheid en natuur. Bescheidenheid siert ons. In 1959 heeft Volvo de driepuntsgordel uitgevonden. Dat schreeuwen we niet van de daken. We hebben er geen patent op aangevraagd en de techniek met alle andere autofabrikanten gedeeld. We zien veiligheid als een essentieel onderdeel van onze maatschappelijke verantwoordelijkheid om mensen en de wereld om ons heen te beschermen, nu en in de toekomst. We zijn vooruitstrevend in hybridetechnieken en stimuleren elektrisch rijden.”
Thuisgevoel
Business Sales Manager Fokko Bonsma; “Dat gevoel voor de mens uit zich ook in de manier waarop ons bedrijf met de medewerkers omgaat. Sommige collega’s zijn al vanaf het eerste uur, zo’n 35 jaar geleden, in dienst. Henk Scholten is een familiebedrijf. Zoon Harald zet het gedachtengoed van vader voort. Ze hebben oog voor de mens en geven ons een warm gevoel. Als je je ergens thuis voelt, straal je dat ook uit naar klanten. Henk zegt altijd: ‘Onze klant komt van rechts.’ En zo is het.”
Hoge klantloyaliteit
Jorden Hendriks: “Je doet geen zaken door te blijven zitten, maar ga naar de klant toe. Daarom bezoeken we de klanten thuis en op het bedrijf. Fokko gaat naar de groot zakelijke klanten. Maar ook wij gaan de showroom uit om klanten te bezoeken. Iemand die naar een gebruikte Volvo komt kijken, krijgt net zoveel aandacht als voor een nieuwe V90. De klant is bij ons geen kenteken, maar iemand die telt. Vanuit een oprechte belangstelling geven wij aandacht. Wij houden van mensen. Onze klantenloyaliteit is niet voor niets erg hoog. Ook wij maken wel eens fouten, maar als je een goede relatie hebt, krijg je de kans om het te herstellen. Klanten belonen we met leuke evenementen, zoals een bezoek aan de fabriek in Gent. Dan laten we Buitenpoort catering een ontbijt maken voor in de bus. Ook al moet ik daar om 5.00 uur voor uit mijn bed, de klant is het waard.”
Beleef het goede gevoel bij Henk Scholten Volvo. Kijk op www.henkscholten.nl
Arnhem Business