Artikelen
5 november 2020
‘Beste advieskantoor van Nijmegen’
“Wij waren blij verrast toen wij opgenomen werden in de top-3 meest klantgerichte adviesbureaus van Gelderland, en dus top-36 van Nederland en daardoor kans maken op de landelijke VVP Advies Award 2020. Door deze nominatie kunnen wij in ieder geval zeggen dat we de beste van Nijmegen zijn”, lacht directeur Maarten Thoonen.
Al 92 jaar is persoonlijk en betrouwbaar advies hét uitgangspunt van GHW Assurantieadviseurs. Hun filosofie werd begin dit jaar opgemerkt door de vakjury van VVP, het kennisen inspiratieplatform voor financieel adviseurs.
ZORGELOOS ONDERNEMEN
“In ons vak speelt risicomanagement en -inventarisatie een grote rol. Samen met onze klanten kijken we naar kwetsbare situaties binnen het bedrijf. Daarbij kun je denken aan brandgevaar, voertuigschade, aansprakelijkheid bij ongevallen en cyberschade”, vertelt Maarten. “We hebben veel kennis in huis en werken met partners samen om te kijken hoe je schade kunt voorkomen en wanneer het verstandig is om bepaalde risico’s af te dekken met een passende verzekering.” Om inzicht te krijgen in het bedrijfsproces staan de medewerkers van GHW nauw in contact met hun klanten. “We bouwen graag aan een langdurige relatie en hoe de situatie van jouw bedrijf ook verandert, wij groeien daarin mee. Zo kun je op de lange termijn zorgeloos ondernemen met de juiste verzekeringen.”
INFORMATIEVE VIDEO’S
De Advies Award is mede in het leven geroepen om vakgenoten te inspireren. Met hun innovatieve instelling hoopt GHW een voorbeeld te zijn voor anderen. “In 2014 kwamen we tot de ontdekking dat wij een andere koers moesten varen. Daarvoor hebben wij een extern bureau ingeschakeld om onze strategie en communicatie scherper bij te stellen. Ik heb toen geleerd dat het goed is om te investeren in innovatie, want het heeft ons een frisse blik opgeleverd en ons gedwongen om gas te geven in het veranderingsproces.” Eén van deze veranderingen is advies via een eigen videokanaal op YouTube. “Onze branche wordt gekenmerkt door lange documenten over regels en voorwaarden. Tegenwoordig heeft men geen zin meer om vijf pagina’s tot de laatste letter te lezen. Daarom zijn wij in 2015 begonnen met informatieve video’s waarin wij helder en compact advies geven over onze diverse verzekeringen en diensten.”
GROENE AMBITIE
Wanneer Maarten in 2019 de ‘Week van de stad’ bezoekt, wordt hij geconfronteerd met de gevolgen van klimaatverandering. “Tijdens de eerste dag raakte ik onder de indruk van een presentatie over de zorgwekkende toestand van onze wereld. Deze boodschap bracht ik de volgende dag mee naar kantoor en vanaf dat moment begonnen wij te bedenken hoe wij als GHW een positieve bijdrage kunnen leveren aan ons klimaat.”
Binnenkort lanceert GHW het platform GHW: Duurzaam Verzekerd, een geheel nieuwe website met groene ‘challenges’. “De deelnemers kunnen hier diverse uitdagingen aangaan op het gebied van duurzaamheid, zoals vaker de fiets pakken in plaats van de auto of korter douchen. Als alle GHW-relaties met hun gezinsleden meedoen, bereiken wij met gemak 10.000 mensen. Als zij ook nog eens hun personeel en hun families erbij betrekken, dan komen we zo aan 100.000 deelnemers die bijvoorbeeld 5 minuten minder lang douchen en heb je het over een half miljoen minuten aan waterbesparing pér douchebeurt! En omdat je jouw voortgang kan registreren, heb je meer zicht op jouw positieve bijdrage en dat motiveert om door te gaan. Zo hopen we dat we ook in de toekomst verzekerd zijn van een leefbaar klimaat.”
Meer weten? Kijk op GHW.
Nijmegen Business