Artikelen
13 november 2013
Binnenstadpromotie voor Arnhem op 300 NS-stations in heel Nederland
Billboards over Arnhemse binnenstad eerste zichtbare onderdeel van vernieuwde Made in Arnhem-campagne
Vanaf vandaag hangen er op 300 NS-stations door heel Nederland abri’s, die de binnenstad van Arnhem onder de aandacht brengen. Daarnaast hangen er billboards en posters in de centra van enkele grote steden in de Randstad en in een aantal gemeenten in Noord-Brabant, op de Utrechtse Heuvelrug en in Oost-Nederland. In het totaal gaat het om ruim 600 affiches.
De billboardcampagne is ontwikkeld om in de wintermaanden meer bezoekers naar Arnhem te trekken. De campagne is voor een groot deel opgehangen aan zeven bekende Arnhemse mode-ontwerpers, die hun collectie in eigen winkels in Arnhem verkopen. Daarnaast wordt de aandacht gevestigd op het Gelders Orkest, Introdans en het Nederlands Openlucht Museum als bestemmingen voor een avondje of een dagje uit in de wintermaanden.
“De vernieuwde Made in Arnhem-campagne is opgezet om de vele voordelen van Arnhem onder de aandacht te brengen”, zegt Michiel van Wessem, die als wethouder Economische Zaken voor de campagne verantwoordelijk is. “De Made in Arnhem-campagne richt zich onder meer op de mogelijkheden van Arnhem voor wonen, werken, ondernemen en studeren. In deze campagne leggen wij de nadruk op de promotie van binnenstad. We hebben in de thematiek van de campagne vooral ingezet op Arnhem als modestad omdat de aantrekkingskracht van onze mode-ontwerpers en hun eigen winkels tot ver over de regiogrenzen reikt. Dat neemt niet weg, dat de Arnhemse binnenstad natuurlijk nog veel meer mooie winkels en horecagelegenheden heeft voor een gezellig dagje shoppen. ”
Tegelijk met de start van billboardcampage gaat de nieuwe Made in Arnhem-website online. Op de site (www.madeinarnhem.nl) is alle informatie over de doelstellingen en onderdelen van de campagne te vinden. Ondernemers en winkeliers kunnen van de website materiaal downloaden, dat ze voor de promotie van hun Arnhemse bedrijf kunnen gebruiken.
De plaatsing van de 600 abri’s en affiches is het eerste onderdeel van de vernieuwde Made in Arnhem-campagne buiten de gemeentegrenzen. De afgelopen maanden doken de levensgrote oranje 3D-haken al op tijdens Arnhemse evenementen, terwijl tijdens de Mode Biёnnale posters met in stijl geklede Vitessespelers in de stad hingen. De komende maanden wordt de vernieuwde Made in Arnhem-campagne stap voor stap verder uitgerold.
Arnhem Business