Artikelen
16 september 2013
BMW Bert Story ook sterk in Fleet Management
De tijd dat verkoopadviseurs in de automotive-branche rustig konden afwachten tot klanten de showroom binnenliepen ligt ver achter ons. De moderne versie van verkopen vraagt om een actieve opstelling, naar buiten, klanten bezoeken. Dat hebben ze bij BMW Bert Story in Nijmegen al lang goed begrepen.
Het gaat goed met BMW Bert Story. De BMW-dealer en servicepartner voor MINI heeft grote plannen. Om te beginnen staat er nieuwbouw gepland op de locatie hoek Muntweg-Neerboscheweg en de groei van BMW en MINI die zo’n tien jaar geleden goed vorm begon te krijgen zet stevig door. Dat komt ook door het uitgebreide gamma aan modellen en er staan al weer nieuwe modellen op stapel, zoals de revolutionaire i3. “Maar ook de BMW 4 serie coupe, de nieuwe BMW X5, de i8, maar ook prachtige nieuwe modellen van MINI. BMW maakt het motto ‘Freude am Fahren’ al sinds de oprichting meer dan waar. Dat heeft ons gebracht tot de positie die we op dit moment innemen: wereldmarktleider in het premiumsegment, innovator, maar toch vooral ontwerper en bouwer van bijzondere auto’s. De uitgangspunten die onze auto’s bijzonder maken zijn eigenlijk altijd hetzelfde gebleven, bijvoorbeeld de achterwielaandrijving, de lange motorkap en de unieke gewichtverdeling. Dat maakt BMW rijden geweldig.”
Fleet Management
De verkoopafdeling van BMW Bert Story bestaat uit Mike van Veen, Bas van de Weerdt, Wim van Buren en Remco Das. Remco heeft Fleet Management als speciali- satie. “Het is mijn taak de bijzondere moge- lijkheden van BMW-fleetsales bij het regio- nale MKB onder de aandacht te brengen en BMW heeft veel te bieden. Elke BMW en elke MINI levert een belangrijke bijdrage aan het reduceren van de kosten van uw wagen- park. De modellen van BMW en MINI zijn door Efficient Dynamics zuinig in gebruik, de brandstofkosten van een BMW zijn daardoor lager dan die van andere premiummodellen. Bovendien houden we de te verwachten toekomstige kosten laag door gunstige CO2-emissiewaarden. Nu de CO2-emissie van grotere invloed wordt op de belasting van personenauto’s en motorrijwielen (bpm), de motorrijtuigenbelasting en de bijtelling, hebben de groene labels van de BMW en MINI-modellen een gunstig effect op de cataloguswaarde en restwaarde. Dankzij die hoge restwaarde bieden wij scherpe leasetarieven. Het innovatieve serviceconcept BMW Condition Based Service beperkt de kosten van reparatie en onderhoud en banden tot het absolute mini- mum, doordat het alle belangrijke slijtage- delen en bedrijfsvloeistoffen permanent controleert. De verzamelde gegevens worden opgeslagen in de contactsleutel. De lage onderhoudskosten door het BMW service-concept en de hoge betrouwbaarheid maken het plaatje compleet. Allemaal redenen om eens een afspraak te maken.”
Compleet verhaal
De verkoopafdeling van BMW Bert Story is een actieve club. “Wij gaan bij de klant op bezoek, op de zaak of als dat moet op verzoek ook privé. Die pro-actieve houding hoort bij zakendoen anno 2013, bovendien past dat bij ons, dat doen we graag. BMW speelt bij veel van onze klanten tot de verbeelding, daarom hebben we veel trouwe loyale klanten, die houden van de unieke identiteit en innovaties van onze auto’s. Niet alleen in nieuw, ook in onze Premium Selection occassions. Die gaan bij ons met 24 maanden volledige garantie de deur uit. Dat kom je echt nergens anders tegen!” “Welke worden afgeleverd met dezelfde zekerheid als een nieuwe”.