Artikelen
26 april 2016
Coffee@Work: ‘Maximale smaak dankzij maximale betrokkenheid’
‘Lust u koffie?’ is één van de meest gestelde vragen bij binnenkomst van een klant of relatie. En dus ook dé manier om meteen een goede indruk te maken. De beleving van verse kwaliteitskoffie is al meer dan vijftien jaar de specialiteit van Coffee@Work uit Barneveld. “Met vakmanschap en betrokkenheid zorgen wij ervoor dat het smaakrendement maximaal is”, aldus eigenaren Peter Canta en Ronny Aarts.
Goede koffie is méér dan alleen een drankje. Peter Canta, oprichter van Coffee@Work: “Het brengt plezier op de werkvloer. Bovendien is het een stukje waardering van een werkgever richting zijn medewerkers, klanten en relaties.” Mede-eigenaar Ronny Aarts vult aan: “De functie van de koffiemachine is veranderd van drankvoorziening naar een sociale functie. Die trend zagen wij al vroeg aankomen en daar spelen we op in.”
Kwaliteitskoffie
Coffee@Work is sinds de oprichting flink gegroeid, terwijl de koffieautomatenmarkt behoorlijk verzadigd is. Hoe valt deze groei te verklaren? “Sinds een jaar of acht is koffie meer gaan leven in Nederland”, legt Peter uit. “Koffiedrinkers zijn zich bewuster geworden van kwaliteitskoffie en dat heeft zich vertaald naar het bedrijfsleven. Wij hebben daar op ingespeeld met de levering van en service aan verse-bonen-koffiemachines.”
Ronny geeft aan dat het bestaansrecht van het bedrijf ook te danken is aan de bestaande klanten. “Die vormen het fundament. Daarom blijven wij altijd scherp en spannen we ons tot het uiterste in om klanten te behouden.”
“Koffiedrinkers zijn zich bewuster geworden van kwaliteitskoffie”
Smaakrendement
Bedrijven en organisaties die bij Coffee@Work bestellen, zijn verzekerd van topkwaliteit machines van Zwitserse makelij en zelf gebrande koffiemelanges onder het label Coffee@Work. Toch is dat niet het enige dat het bedrijf onderscheidt. Ronny: “Koffiemachines en koffie kun je op heel veel plaatsen kopen. Onze toegevoegde waarde zit in de kwaliteit van dienstverlening. Het verschil wordt gemaakt met vakmanschap en betrokkenheid.”
Bij koffie draait het om smaak. Daarom hebben de eigen technische medewerkers van Coffee@Work allemaal een barista-opleiding gevolgd. Peter: “Het gaat erom dat het smaakrendement maximaal is. Als de klant niet de juiste smaak uit zijn machine krijgt, dan zijn wij er meteen. We moeten weten wat de klant wil proeven en dat vertalen.”
Coffee@Home
Jura is één van de kwaliteitsmerken koffiemachines die Coffee@Work aanbiedt. Vanwege het succes van deze machines besloten Ronny en Peter na uitvoerig marktonderzoek om hiermee vanaf juni 2016 ook de particuliere markt te bedienen. “Dat is Coffee@Home geworden”, vertelt Peter. “We hebben samen met twee koffiebranders van wereldniveau een aantal koffies en een melange ontwikkeld speciaal voor de Jura-machines.” Coffee@Home is een online concept, waarbij mensen de koffie in abonnementvorm kunnen ontvangen. Daarbij hoort ook een gedegen advies. Ronny: “Wij adviseren hen over hoe ze met deze koffie en machine de perfecte smaak kunnen creëren. Het is bedoeld voor mensen die gemak en ontzorging willen, maar wel kwaliteit. Die mensen gaan wij blij maken en periodiek verrassen. De koffies variëren natuurlijk ook.”
Biologisch
Verse bonen, verse melk, design en een andere koffiebeleving: het zijn allemaal trends die momenteel de koffiemarkt beheersen. Ook biologische koffie hoort daarbij. Peter: “Wij bieden dit aan als apart label. Het product is biologisch, oftewel zonder bestrijdingsmiddelen verbouwd en voldoet aan alle eisen van de Europese wetgeving. We merkten dat daar behoefte aan was bij een aantal klanten.”
MVO
Naast de biologische koffie is er Café Sincero, een label met honderd procent maatschappelijk verantwoorde koffie. Ook op andere vlakken onderneemt Coffee@Work maatschappelijk verantwoord. Ronny: “Met een aantal partijen zijn we aan het kijken naar telemetrische oplossingen, waarbij we op afstand de koffie-apparatuur bij onze klanten kunnen bedienen. Dat bespaart weer een ritje. En met ons personeel gaan we een ontwikkelingstraject voor duurzame inzetbaarheid in, zodat alle medewerkers vanuit hun eigen kracht en met veel plezier bij ons aan het werk blijven.”