Artikelen
25 maart 2020
Column Carola Rodrigues: ‘Geef mensen een gezicht in je organisatie’
‘Mouwen opstropen en gaan!’ luidt het credo binnen de bouwbedrijven. Keihard werken, kwaliteit leveren en klanten gewoon goed bedienen. Verder geen geouwehoer, geen poespas en opsmuk, maar gewoon goed samenwerken en mooie dingen bouwen
Durf te innoveren
De bouwsector investeert veel in innovatie qua technieken en installaties. Maar hoe zit het met de noodzaak om te innoveren op het gebied van klantbeleving, marketing en branding? Soms is het goed om je oogkleppen af te zetten en buiten je eigen sector inspiratie op te doen. Ook al is het vandaag onwijs druk op de werkvloer, morgen moeten er weer nieuwe deals gesloten worden! Wees niet alleen met vandaag bezig. Anticipeer op wat morgen komen gaat. Realiseer je dat je concurrent anno 2020 plannetjes aan het smeden is om de branding van het bedrijf naar een hoger level te tillen. Blijf jij achter of innoveer je mee?
Eigen medewerkers zijn dé ambassadeurs
Mensen zijn het goud van het bedrijf. Zonder handen, geen dienstverlening. Iedere medewerker in de organisatie is een visitekaartje; van schoonmaakster, telefoniste, of installateur, tot directeur. Er kan geen marketingbudget tegen de eigen medewerkers op, die vol trots op een verjaardag vertellen over hoe tof het bedrijf is waar ze voor werken! Geef mensen een gezicht, op de website, via de social media kanalen, op netwerkevents en dus ook op verjaardagen. Tevreden, trotse medewerkers zijn je ambassadeurs en die trekken op natuurlijke wijze nieuw personeel aan en laten een positieve indruk achter bij klanten.
Durf te experimenteren. Wat werkt goed voor jullie organisatie, wat niet? Stil blijven zitten helpt niet. En het kan; zonder poeha, zonder opschepperige marketingcampagnes, maar gewoon op een manier die bij het bedrijf past.
Carola Rodrigues
06 – 17 22 63 20
www.carolarodrigues.nl