Audio Traject
4 juli 2022
‘De afgelopen 25 jaar heb ik nog geen dág het gevoel gehad dat ik aan het werk was!’
Op 18 juni 2022 bestaat Audio Traject Professioneel Beeld en Geluid exact 25 jaar. “Ik ben in 1997 uit passie voor techniek en vanwege de vrijheid voor mezelf begonnen. Daarbij heb ik me toen als doel gesteld dat ik het gewoon leuk wil hebben overdag en dat kan ik eigenlijk iedereen aanraden.” Marco de Ruiter, eigenaar en oprichter, wil niet blind achter zoveel mogelijk omzet aanrennen, maar gewoon doen waar hij blij van wordt en zorgen dat zijn klanten dat ook zijn.
“Natuurlijk moet je als bedrijf geld verdienen, maar niet ten koste van alles. Een goede langdurige relatie met mijn opdrachtgevers vind ik belangrijker dan snelle handel”, aldus Marco. En dat de opdrachtgevers dat ook vinden, blijkt wel uit het lage verloop in het klantenbestand. Zo mag Audio Traject Professioneel Beeld en Geluid al meer dan 22 jaar mooie opdrachten uitvoeren voor onder andere de gemeente Nijmegen, gemeente Lingewaard, de Nijmeegse 4Daagse, Zevenheuvelenloop en de Stevenskerk. “We verzorgen ook al vele jaren met trots de techniek bij onder meer de dodenherdenking op het Trajanusplein, de herdenking van het bombardement op Nijmegen bij ‘De Schommel’ en aan de Via Gladiola tijdens de intocht van de 4Daagse.
Live streams & installaties
Voor veel bedrijven leek 2020 een prachtig jaar te gaan worden. Ook voor Audio Traject. “De agenda stond bomvol met evenementen. Het eerste kwartaal tot 15 maart was zelfs het beste kwartaal ooit. Maar toen kwam corona en binnen twee dagen was de complete evenementenagenda helemaal leeg. Gelukkig doen we naast verhuur ook verkoop en installatie en gingen gemeentes en bedrijven allemaal online of hybride werken. Daar kwam volop nieuw werk uit. Het verzorgen van livestreams en het inrichten van videovergaderruimtes hebben de wegvallende evenementen deels gecompenseerd.”
Vrijheid & plezier
Je zal Marco en Audio Traject Professioneel Beeld en Geluid ongetwijfeld kennen van Business Meets, netwerkbijeenkomsten die hij altijd perfect verzorgt. “Ik ben bewust altijd klein gebleven met mijn bedrijf en in mijn hart ook veel meer een techneut dan een verkoper. Het is toch prachtig om de hele dag met de nieuwste techniek bezig te zijn, leuke dingen te doen en mooie projecten te maken?! En of het nou het installeren van een vaste AV-installatie is, of het verzorgen van de techniek op een evenement of livestream, ik heb de afgelopen 25 jaar nog geen dag het gevoel gehad dat het werk is. Ja… hooguit vakantiewerk!”
Hergebruik
Als Marco ergens binnenkomt om een offerte te maken voor vervanging van een oude installatie, kijkt hij altijd of er nog apparatuur hergebruikt kan worden. Gewoon, omdat je iets wat goed werkt in principe niet hoeft te vervangen en daarmee dus direct al geld kunt besparen. “Tegenwoordig is dat heel populair, want hergebruik is circulair, duurzaam en goed voor het milieu. Ik doe dat al 25 jaar.”
Verkoop & verhuur
Marco vervolgt: “Het is echt niet altijd noodzakelijk om apparatuur uit het duurste segment in te zetten, er zijn ook veel kwalitatief zeer goede producten in het subtop segment. Vaak adviseer ik deze producten om kosten te drukken, maar ook steeds vaker omdat het gewoon perfect doet wat het moet doen.” Bij Audio Traject Professioneel Beeld en Geluid koop of huur je het. Ook kan Marco preventief onderhoud tegen een scherp tarief uitvoeren en gaat er echt iets stuk, dan kun je altijd rekenen op de technisch specialisten.
Service, service en nog eens service
Ik ben ervan overtuigd dat goede service het verschil maakt in mijn branche. Ik neem altijd de telefoon op, of bel zo snel mogelijk terug wanneer opnemen niet kan. Als iemand mij ’s avonds om half 10 belt, dan mag je ervan uitgaan dat diegene een acuut probleem heeft. Vaak kan het probleem telefonisch worden opgelost, zeker als ik de installatie zelf heb gemaakt en precies weet hoe het in elkaar zit. Dan lopen we samen even alles na en doorgaans werkt het dan weer. Als de klant dan opgelucht is, is ook mijn avond weer goed… Graag gedaan, service van de zaak.”
Marco besluit: “Ik ben ook niet zo van de servicecontracten, maar meer van de serviceverlening. Ik heb veel liever dat iemand me belt omdat Audio Traject bij zijn bedrijf past, dan omdat het contractueel is vastgelegd en hij verplicht aan ons vastzit. Het houdt je als serviceverlener ook scherper, denk ik. Bij mijn autogarage heb ik ook geen servicecontract en kan naar iedereen toe voor reparatie en onderhoud, maar toch kom ik iedere keer weer bij dezelfde garage terug, puur omdat zijn manier van werken mij bevalt en hij mij correct behandelt.”
Meer weten? Kijk op Audio Traject.
Nijmegen BusinessFacility