Artikelen
4 oktober 2018
De eigenheid van de organisatie als uitgangspunt: ‘Het fundament van een duurzaam merk is een duidelijke strategie’
“Wil je een duurzaam marketingcommunicatiebeleid met een beter resultaat op de langere termijn, dan werkt het niet om af en toe een bericht op social media te plaatsen. Of om zo nu en dan een advertentie te plaatsen.” zegt Account Director Martijn Bosmann van REAL Concepts. “Het bouwen aan een merk begint met het maken van een pas op de plaats door een heldere visie te formuleren.” Dat klinkt logisch, maar hoe vaak gebeurt dat? De aanleiding voor een gesprek.
Onderscheidend
“Bij onze opdrachtgevers zijn onze strategen altijd op zoek naar de eigenheid van de organisatie.” vertelt Martijn verder. “Het is belangrijk dat onze klanten die voelen en weten te verwoorden. Wat is de passie van je organisatie? Door de drijfveren van de ondernemer en zijn of haar managementteam te achterhalen, kun je doordringen tot de kern van de organisatie. Het gaat er niet om wát je doet, maar waarom je iets doet. Zo wordt het onderscheidend vermogen waarop je merk gebouwd wordt, helder.”
Verwachtingen
“Vervolgens maken onze ervaren marketeers een meerjarig communicatieplan. Hiermee bouwen we met de opdracht-gever aan het unieke merk middels doeltreffende campagnes. Onze jonge creatieven denken out of the box en zitten vol frisse ideeën. De combinatie van generaties binnen REAL Concepts resulteert in ultieme denk- en creatiekracht. Bij iedere opdracht is ons doel de verwachtingen van onze klanten te overtreffen.
Ter afsluiting nog het volgende. Branding resulteert niet alleen in het maken van duurzame campagnes. Het positioneert je ook als werkgever. Onontbeerlijk in een tijd waarin personeel schaars is. Het trekt niet alleen klanten aan, maar ook potentiële medewerkers.”
Meer weten? Kijk op www.realconcepts.nl
Arnhem Business