Artikelen
27 januari 2021
‘De kantoorinrichting moet passen bij het DNA van de klant’
In een tijd waarin thuiswerken de nieuwe norm is, is een goede werkplek belangrijker dan ooit. Oftewel: ergonomisch zitten, het bureau en beeldscherm op de juiste hoogte en een prettige werkomgeving. En dat is precies waar OfficeMania bij kan helpen, zowel thuis als op kantoor. “We zijn een online platform met een gezicht”, vertelt eigenaar Mike Jansma.
Vanuit persoonlijke interesse en behoefte is projectmanager en eigenaar Mike Jansma OfficeMania begonnen. “Door een hernia had ik zelf een goede bureaustoel nodig. Maar waar zit je nou eigenlijk goed en lekker op? Toen kwam ik erachter hoe belangrijk het eigenlijk is dat je op een goede bureaustoel zit en ben ik de verschillen tussen de stoelen gaan ervaren. Zo is het balletje gaan rollen”, vertelt Mike in het kantoor van OfficeMania in Arnhem.
SMART SHOWROOM
Of het nu om een enkele bureaustoel gaat, of om een compleet nieuwe kantoorinrichting: iedere klant wordt met evenveel aandacht bediend. Mike: “In onze ‘smart showroom’ hebben we een zeer ruime greep uit ons online assortiment staan, om te laten zien en uit te proberen. We besteden veel aandacht aan het adviseren en helpen van mensen die bij ons in de showroom komen: een bureaustoel zit pas goed als ’ie goed in- en afgesteld is op jouw lichaam. Ik demonstreer dat regelmatig in de showroom en op locatie bij bedrijven, zodat ik zeker weet dat mensen goed zitten.‘’
“ Medewerkers zijn productiever als ze een goede werkplek hebben, zeker thuis ”
VAN ABSTRACT IDEE NAAR UNIEK KANTOORONTWERP
Naast het online assortiment, kan OfficeMania ook een totale kantoorinrichting verzorgen. “Kantoorinrichting is een vak apart en geen enkel project is hetzelfde”, legt Mike uit. “De inrichting van een kantoor moet een weerspiegeling zijn van datgene wat je als bedrijf, merk of organisatie wilt uitstralen. Het moet namelijk passen bij het DNA van de klant. Daarom leren we de klant eerst goed kennen voordat we gaan ontwerpen, zodat we uiteindelijk een vertaalslag kunnen maken van het abstracte idee over waar je als bedrijf voor staat, naar een nieuwe kantoorinrichting. In samenwerking met bijvoorbeeld een interieurontwerper, kleurspecialist en architect maken we keuzes op het gebied van kantoormeubilair, materialen en kleuren. Dit alles moet bij elkaar komen en aansluiten bij de visie en positionering van het bedrijf in kwestie. We zijn gedurende het hele project betrokken en denken mee met de klant.” OfficeMania richtte bijvoorbeeld het nieuwe kantoor van online opleider MyCademy in. Directeur Patrick Kieviet is zeer tevreden: “Ik had niet verwacht dat er zoveel bij een nieuwe kantoorinrichting zou komen kijken, maar het resultaat is boven verwachting.”
THUISWERKEN
De vraag naar thuiswerkplekken is door de komst van corona explosief gestegen. Bij OfficeMania merken ze dat werkgevers vandaag de dag bereid zijn om te investeren in een goede thuiswerkplek voor hun medewerkers. “Het wordt iets blijvends. Medewerkers zijn productiever als ze een goede werkplek hebben, zeker thuis, en dus niet met hun laptop aan de keukentafel zitten. De basis is een bureaustoel die goed is ingesteld, een zit-stabureau en een beeldscherm op de juiste hoogte. Eigenlijk alles wat je op kantoor ook hebt.”
ESTHETIEK EN KIJK OP DE TOEKOMST
De markt speelt in op de veranderingen in de manier van werken. “We merken dat mensen door het thuiswerken vaker voor een aparte kleur of bijzonder design van een bureau of bureaustoel kiezen. Juist omdat ze nu eens zélf de keuze hebben en hun werkplek willen laten integreren in de huiselijke omgeving waarin ze werken.” Mike voorziet ook een andere inrichting op kantoor, waarin meer ruimte is voor overleg en sociale ontmoetingen tussen collega’s. “Ook daar denken wij graag over mee. We willen ons de komende jaren nog meer positioneren als specialist in kantoormeubilair en kantoorinrichting in de regio.”
Meer weten? Kijk op OfficeMania.
Nijmegen Business