Artikelen
1 oktober 2014
De mooie combi tussen gastvrijheid en locatie
Arnhem Business brengt ondernemers uit Arnhem en Nijmegen samen. In samenwerking met Convention Bureau Arnhem Nijmegen gaat een ondernemer die actief is in de gastvrijheids-industrie in de regio Arnhem in gesprek met een collega uit Nijmegen. Dat zijn Jörgen Rijnaard general manager van Sandton Hotel de Roskam in Rheden en Francis Kam general manager van Mercure Hotel Nijmegen Centre.
Sandton Hotel De Roskam behoeft nauwelijks nog enige introductie, wie kent het hotel niet. De monumentale gebouwen gaan dan ook al eeuwen terug en ook de hotel- en restaurantfunctie is al lang bekend. Jörgen Rijnaard is er general manager. “Wij doen er alles aan om het onze gasten naar de zin te maken. Dat zit voor een deel in de faciliteiten, in de ambiance, maar toch vooral in de omgang met de gasten. Ze moeten zich hier thuis voelen, het idee hebben dat ze meer dan welkom zijn. Sandton investeert veel tijd en geld in de kwaliteit van onze medewerkers en dat betaalt zich terug in tevreden gasten.”
Mercure Nijmegen Centre
Mercure Hotel Nijmegen Centre (pal naast het centraal station in Nijmegen) werd in 2012 helemaal gerenoveerd. Francis Kam: “112 Kamers, waarvan 16 privilege kamers met bijzondere faciliteiten en allerlei extra’s, een prachtige sauna en een kleine ’state of the art’ fitnessruimte, een nieuw restaurant en een Businesspoint M met flexwerkplekken en multimedia gratis door iedereen te gebruiken. Onze locatie is uniek, naast het station en met een eigen parkeerterrein. Dat is belangrijk, nog belangrijker vinden wij onze gastbenadering.
Iedereen moet zich hier thuis voelen. Dan heb je het over erkenning en herkenning, over de persoonlijke begroeting, over die kleine extra’s die we gratis aan alle gasten beschikbaar stellen, zoals onze espresso-corner naast de receptie. Het gaat in onze branche namelijk altijd om aandacht.”
Gastvrijheid
Francis Kam had voor zijn bezoek aan De Roskam op internet al wat vooronderzoek gedaan. “Ik werd tijdens mijn bezoek toch nog aangenaam verrast. Je krijgt vanaf het moment van binnenkomst een goed gevoel, het is een prachtig hotel op een bijzondere locatie, maar vooral de dynamiek van de medewerkers vond ik opvallend. Ze gaan echt voor het hotel en de gasten, dat merk je in alles. Dat betekent dat Jörgen en ik dezelfde waarde toekennen aan gastbeleving en aan gastvrijheid. Dat klinkt als een open deur, maar dat is in onze branche wel waar het allemaal om draait.”
Arnhem Business