DressMe
30 juli 2021
Dé onestopshop voor visuele communicatie
‘DressMe. Méér dan alleen kleding’ is in koeienletters te lezen. Geen understatement, zo blijkt. In de drukkerij en borduurstudio personifieert men de meest uiteenlopende producten. Waarom is dan zo uitdrukkelijk kleding vermeld? Omdat broers Arjan en Martijn Dresmé circa 16,5 jaar geleden startten met het bedrukken ervan en velen hen daar nog mee associëren. En ook al is textiel nog altijd de core business, van lieverlee kwamen er allerlei food en non-food producten bij. Met de recentelijke overname van Joosten Promogifts zijn bovendien diverse promoartikelen en kerst- en geschenkpakketten aan het aanbod toegevoegd. Wat deze drukkerij daarnaast nog bijzonder maakt: men werkt met werkelijk álle gangbare druktechnieken.
Ze begonnen toen ze zeventien waren. Als bijbaantje verzorgden Arjan en Martijn bedrukkingen voor studentenen sportverenigingen. Toen er steeds meer opdrachten binnen kwamen, betrokken ze een pand aan de Professor Molkenboerstraat in Nijmegen, vlakbij het huidige kantoor aan de Groenewoudseweg nummer 2, waar oorspronkelijk de productie werd verzorgd. Vandaag staan alle ideeën en mogelijkheden in diverse secties van de showroom opgesteld. De productieafdeling is verhuisd naar een grotere ruimte aan de Roggeweg 24B, eveneens in Nijmegen. Met het stijgen van het aantal aanvragen vanuit heel het land, groeide DressMe zowel in aantal vestigingen, als in vestigingsgrootte. Inmiddels vind je showrooms in Groningen, Utrecht en Wageningen.
Met een gerust hart uit handen geven
Grote én kleine bedrijven vinden in DressMe een betrouwbare partner. “Of we nu voor een grote universiteit of een lokale eenmanszaak iets kunnen betekenen, we willen iedere opdracht perfect afleveren”, aldus Martijn. Vooraf kun je in de showroom komen kijken en bestellen gaat eenvoudig via e-mail, telefoon, of ons Kleding Management Systeem (KMS). Arjan: “Bedrijven kunnen met laatstgenoemde kosteloos de organisatie rondom bedrijfskleding en aanverwante artikelen voor hun medewerkers volledig uit handen geven. Men kan per medewerker of afdeling met budgetten werken, de consumptie is goed te monitoren en het systeem maakt mensen bewuster van wat ze dragen.”
Diversiteit aan uitingen
Accountmanager Relatiegeschenken & Kerstpakketten Ilse Coppens haakt aan: “Rond Kerst en Pasen hebben we het altijd razend druk. Het hele jaar door krijgen we veel aanvragen voor beurzen, en andere evenementen.” Een leuk gegeven: de groep waar het ooit mee begon, de studenten, weten DressMe nog altijd te vinden, evenals talloze scholen en opleidingen. Tijdens corona vielen bepaalde klanten even af, maar wisten nieuwe doelgroepen DressMe juist weer te vinden. “We hebben mondkapjes en banners bedrukt maar ook geschenken vanuit bedrijven als steuntje in de rug voor hun medewerkers”, aldus Arjan.
Service, service, service…
In de drukkerij en borduurstudio van DressMe verzorgt men allerhande uitingen. Martijn: “We doen eigenlijk alles, behalve drukwerk als flyers en dergelijke.” ‘Alles’ is onderverdeeld in de categorieën promo, work, sports, casual, gifts en signing. “We zijn een onestopshop in visuele zichtbaarheid en communicatie”, vervolgt hij. “En ‘service, service, service’ moet ons verder laten groeien. We zoeken accountmanagers die ons daarbij kunnen helpen en stagiaires zijn welkom. Extra vestigingen elders in het land zijn ook mogelijk.”
Overname Joosten Promogifts & GALA Bedrijfskleding
Overnames, al dan niet met nieuwe productgroepen, zijn een derde manier om te groeien. Onlangs nam DressMe het in Gendt gevestigde Joosten Promogifts over, evenals GALA Bedrijfskleding uit Veenendaal. Martijn: “Cross-selling wordt daardoor steeds beter mogelijk. Zo kwam pas nog een klant kijken voor bedrijfskleding voor tegelzetters. Na het zien van onze uitgestalde kerstpakketten, regelde hij die bestelling ook alvast. Op die manier realiseer je groei met dezelfde klantenbasis.” Arjan voegt toe: “Vaak krijgen we te horen dat we nog meer groei kunnen realiseren met het uitbreiden van onze webshop, maar dat willen we uitdrukkelijk níét, aangezien relaties dan gemakkelijk onpersoonlijk dreigen te worden. We willen het persoonlijke, lokale en onze service gerichtheid waarborgen.”
Voortreffelijke Service
Dat service bij DressMe met een kapitaal geschreven dient te worden, illustreert het volgende: bij een klant in Zwitserland lieten onverhoopt en onverwacht bedrukkingen op shirts los. Daarop reed Martijn met een drukpers naar Zwitserland om die te herstellen. De klant stond perplex en bestelde dit jaar weer.
Meer weten? Kijk op Dressme.
Marketing en CommunicatieNijmegen Business