Artikelen
11 november 2020
De overtreffende trap van totaal
PreKan staat voor ‘Prettig Kantoor’ en biedt een uniek totaalconcept voor de werkvloer. Eigenaar Hans Cleijne richt zich daarbij voornamelijk op kleine en middelgrote bedrijven. “Denk aan twee tot vijfentwintig medewerkers, die voorzien willen worden van goede koffie- en hygiëneproducten.” Een opmerkelijke combinatie? Ja. Een logische? Idem.
Hans werkte vijftien jaar voor Unilever en kwam toen vaak in contact met leveranciers die ieder hun eigen specialisme hadden, maar nooit een combinatie van diverse specialismen aanboden. “Het is voor kleinere bedrijven soms behoorlijk kostbaar om voor hun kantoorvoorzieningen met verschillende partijen in zee te gaan. Dus zette ik een totaalconcept op, om in álle wensen te kunnen voorzien. Onze eerste klant was trouwens grappig genoeg een grotere klant.”
TOTAAL IS OOK ÉCHT TOTAAL
Vanaf dag één richt PreKan zich op koffie(toebehoren) én hygiënemiddelen. Naast producten, verzorgt het bedrijf ook de service en het onderhoud. “Ons totaalconcept gaat van het plaatsen van een koffieautomaat of zeepdispenser, tot een eenvoudig bestelproces en kostenbeheer. Qua producten hebben we een compleet assortiment. Niet alleen toiletrollen, ook houders. Niet alleen koffie, ook automaten. Desgewenst met een eigen logo erop.” In de 3 jaar dat PreKan bestaat, is dat totaalconcept uitgegroeid tot de overtreffende trap van totaal. Enkele producten waarmee het assortiment inmiddels is uitgebreid: bronwater en flessenkoelers, soep, disposables en onderhouds- en veiligheidsmiddelen. Dat is wat de site toont, maar dan ben je er niet. Zo bestelde ik een aantal aircoolers, die al de volgende dag hun werk deden. Dus: iets nodig dat niet in de webshop staat? Vraag ernaar!
SAMENWERKEN
“Toch zullen koffie en hygiëne onze core business blijven, net als kerstpakketten in december. Deze kunnen we op de persoonlijke smaak van de medewerkers afstemmen.” Hans slaat de handen graag ineen met concurrenten, die hij als collega’s ziet waarmee hij sámen iets goeds kan neerzetten. PreKan is verder partner van het Rode Kruis.
EIGEN KWALITEITSMERKEN
Goed moet ook de kwaliteit van zijn producten zijn. “Je kunt kiezen uit A-merken, of eigen merken. Dat zijn FrisX voor de hygiëneproducten en Malgranda voor de koffie. “De X in FrisX is de Romeinse tien, want dat rapportcijfer verdient het. Malgranda betekent ‘niet groot’ in het Esperanto, een politiek-neutrale taal, en is een verwijzing naar mijn achternaam ‘Cleijne’. Bovendien klinkt het als een gebied waar de bonen zouden kunnen groeien.” Hans stond bij Unilever aan de basis van de ontwikkeling van een van de grootste instant-soepmerken. Nu bouwt hij aan een nieuw merk: Effe Soep.
Meer weter? Kijk op Prekan, Malgranda en op Kerstpakketten en cadeaus.
Nijmegen Business