Artikelen
20 maart 2020
DIRECT Klantcontact biedt flexibele hulp tijdens coronacrisis
Hoe de coronacrisis zich de komende weken ontwikkelt? Niemand die het weet. Door die onzekerheid kan het bedrijfsleven niet anders dan zich goed voorbereiden op omstandigheden als verder aangescherpte en/of verlengde maatregelen, extra druk op de afdelingen klantenservice en oplopend ziekteverzuim. Dankzij DIRECT Klantcontact hoeven bedrijven zich in deze lastige tijden over één zaak in ieder geval geen zorgen maken: hun bereikbaarheid is en blijft onder alle omstandigheden gegarandeerd.
Meteen toen het COVID-19 virus zich ook hier aandiende, startte DIRECT Klantcontact een grootschalige operatie op die er voor zorgde dat inmiddels 80% van de medewerkers van het contactcenter een perfect functionerende thuiswerkplek heeft. Callcentermanager Wybe de Groes: “Thuiswerken is bij DIRECT Klantcontact al langere tijd een bekend fenomeen, maar vanzelfsprekend niet op deze schaal. Dankzij onze ervaring op dat terrein en de supermoderne technische faciliteiten die we hier we tot onze beschikking hebben, is de ‘operatie thuiswerken’ bijzonder soepel verlopen. Mochten de omstandigheden ons daartoe dwingen, zijn we zelfs in staat om voor 100% ‘in the cloud’ te gaan werken.”
Optimale belangenbehartiging
De Groes benadrukt dat de maatregelen op de eerste plaats genomen zijn om met het oog op de gezondheid van zijn medewerkers sociaal contact zoveel mogelijk te vermijden, maar steekt niet onder stoelen of banken het daarnaast ontzettend belangrijk te vinden om de belangen van de klanten van DIRECT Klantcontact zo optimaal mogelijk te blijven behandelen. “Juist in deze voor iedereen moeilijke tijden”, aldus de callcentermanager. “We gaan in dat kader overigens nog een stapje verder”, zo vervolgt hij. “We garanderen namelijk niet alleen bestaande klanten, maar ook nieuwe opdrachtgevers nu op flexibele basis 100% bereikbaarheid aan via alle mogelijke kanalen. Dus niet alleen telefonisch, maar ook via mail, live chat, WhatsApp en andere social media. En desgewenst 24 uur per dag!”
Geen contracten en gewoon dagelijks opzegbaar
“Die samenwerking kan binnen een handomdraai van start gaan. Zonder enige aansluitkosten én binnen 24 uur live. Bovendien werken we tijdens deze actie niet met langlopende contracten, maar met dagelijks opzegbare abonnementen. Daarmee geven we ook nieuwe relaties de mogelijkheid hun afdeling klantcontact naar gelang de omstandigheden op de meest flexibele basis op- of af te schalen.”
Crisisservice
Bedrijven en organisaties die gebruik willen maken van deze crisisservice van DIRECT Klantcontact, kunnen zich via de website aanmelden. Daarna wordt er zo snel mogelijk contact met ze opgenomen en binnen 24 uur het een en ander technisch op orde gebracht. Vervolgens kunnen de bedrijven hun binnenkomende communicatie doorschakelen en zijn ze ervan verzekerd dat alle telefoongesprekken, mails, chats en WhatsApps van hun klanten professioneel worden beantwoord.
Arnhem Business