Artikelen
23 november 2017
Directeur Kuul Gorseling van Decom: ‘Met integratie van vast met mobiel bespaar je op kosten’
Een doorsnee kantoor. De receptioniste beantwoordt alle inkomende telefoontjes op het algemene nummer en verbindt vervolgens door naar de juiste medewerker. Daarnaast kunnen relaties medewerkers direct bereiken op een doorkiesnummer. De directie wordt afgeschermd, zij zijn uitsluitend via de secretaresse of receptioniste bereikbaar. De receptioniste ziet wanneer een collega in gesprek is en kan het gesprek alsnog beantwoorden. Ook hebben een aantal medewerkers een mobiele telefoon.
Verantwoord overstappen
“De integratie van vast met mobiel biedt vele voordelen”, vertelt Kuul Gorseling van Decom Business Center. Toch bellen veel bedrijven nog op de ouderwetse manier en niet via VoIP (Voice over Internet Protocol). Het kost uitzoekwerk om in kaart te brengen hoe telefonie geregeld is. Zeker als veel medewerkers een mobiele telefoon hebben en abonnementen voor vast en mobiel bij verschillende providers zijn afgesloten. Wij nemen deze zorg uit handen. We maken eerst een volledige inventarisatie: welke abonnementen zijn afgesloten, wat voor telefoons heeft iedereen, wat is het verbruik en wat zijn de contractslooptijden. Is je bedrijf in een buitengebied gevestigd of heb je medewerkers op de weg die veel in buitengebieden rijden dan kijken we ook naar de dekking van providers in dat gebied.”
Goed geregeld
“Vervolgens komen we met een advies. Een contract oversluiten is niet zo moeilijk, maar wanneer levert je het een kostenbesparing op? Wij zijn uiterst transparant in onze offertes. Daarin zijn we uniek. Soms betekent dat nog even afwachten of een gedeelte alvast overzetten. Wanneer je overstapt dan brengen we vast en mobiel onder bij één provider. Alle toestellen kun je blijven behouden. Je belt met VoIP via de cloud. Een vast toestel kun je desgewenst vervangen door een headset. Als je veel belt, is enkel een mobiel toestel niet prettig. We helpen met het overzetten van simkaartjes en alles wat erbij komt kijken. Voor ons is dat routine, maar voor de gemiddelde medewerker niet. Die stress nemen we weg, omdat wij dat regelen. Contractslooptijden duren in de regel twee jaar, dan mag je een nieuwe mobiele telefoon uitzoeken. Dat is bij ons ook zo. Het is slim om alle medewerkers dezelfde mobiele telefoon tegeven, dan ontstaat er geen discussie. Zijn er problemen, dan lossen we dat op. Bereikbaarheid is essentieel, dat weten we als geen ander.”
Voordelen
“Integratie van vast en mobiel levert je een besparing op abonnements- en belkosten op. Daarnaast ben je overal bereikbaar (ook in het buitenland) op een vast nummer zonder dat de beller ziet waar je bent. Ben je thuis aan het werk en mobiel in gesprek dan kan de telefoniste het inkomende telefoontje beantwoorden. De directeur hoeft niet langer zijn nummer af te schermen. ‘Nummer onbekend’ op het scherm is namelijk een reden om niet op te nemen. Ook kun je met VoIP chatbellen, videobellen en scherm delen.”
BCN Tracer autovolgsysteem
“Naast telecomdiensten hebben we het BCN autovolgsysteem ontwikkeld. Hiermee kun je voertuigen volgen, ritrapportages opvragen en bepaalde functionaliteiten uitvoeren. Ideaal voor bedrijven met medewerkers op de weg.”
Innovatieve oplossing voor makelaars
“We hebben meer dan 24 jaar ervaring in telefonie. We zijn innovatief en vooruitstrevend. Voor makelaars hebben we onlangs een ICT-oplossing voor de koppeling van hun Realworks CRM-pakket met website en telefonie gelanceerd genaamd: Decom Realworks Connector. Zij hoeven niet langer terecht bij de voormalige monopolist op dit gebied. Daarnaast zijn we een samenwerking aangegaan met een ICT-bedrijf. Klanten willen één aanspreekpunt voor alle ICT-zaken. Wij regelen telecommunicatie en schakelen onze partner in voor ICT. Luisteren naar je klant en inspelen op zijn behoefte, maakt dat we groeien. Je vindt onze vestigingen in Didam, Arnhem en Beek maar werken ook landelijk. ”
Meer weten?
Kijk op www.decom.nl.
Arnhem Business