Infin
6 februari 2025
Dit is Infin
De financiële cockpit van een onderneming vraagt om een copiloot die verder kijkt dan alleen de cijfers. Een wingman die niet alleen realtime inzicht geeft, maar ook helpt om de juiste koers te bepalen – voor het bedrijf én voor de ondernemer zelf. Met die visie bundelden drie financiële dienstverleners hun krachten en zijn administratiekantoor Hartog Hoogveld, salarisadministratiekantoor HetSalarisKantoor.nl en De Privé Strategen nu samen Infin. Samen helpen zij ondernemers om doelen te stellen én te realiseren, om zo het volgende niveau te bereiken.
Remy Munten, één van de oprichters van Infin, vertelt: “Toen ik HetSalaris- Kantoor.nl startte, groeide dat in vier jaar uit van niets tot íéts. Alleen vergt dat ook veel van je als ondernemer. Mijn werk-privébalans was daardoor ver te zoeken en op een gegeven moment moest ik kiezen: óf een samenwerking aangaan met een ander bedrijf, óf de boel verkopen.” Ferdinand den Hartog herkende dat gevoel. Samen met Tim Hoogveld stond hij aan het roer van administratiekantoor Hartog Hoogveld. Hij vertelt: “De werkdruk was enorm hoog. We wilden wel een volgende stap zetten, maar wisten niet goed welke. Totdat Remy op ons pad kwam. We liepen tegen dezelfde vraagstukken aan op het gebied van personeel en de balans tussen werk en privé. Maar ook onze klanten ervoeren dezelfde uitdagingen. We realiseerden ons al snel dat we door onze krachten te bundelen, een nóg groter verschil konden maken voor deze ondernemers. We willen hen van top tot teen ontzien wanneer het aankomt op hun financiële strategie – dat doen we nu samen.”
Doelen bereiken: zakelijk en privé
“Veel ondernemers hebben zowel hun boekhouding als hun salarisadministratie uitbesteed. Dus het leek een logische stap om dit allemaal onder één dak aan te bieden”, vertelt Ferdinand. Toch was het plaatje nog niet helemaal compleet. Daarom voegden ze nog één extra dienstverlening toe om ondernemers next level te brengen: een privéstrategie. Hij legt uit: “Eén van onze collega’s bij Hartog Hoogveld had een bedrijf om ondernemers te helpen met hun privéstrategie. Hij stelt samen met klanten hun doelen vast voor de lange termijn én zoekt met hen naar manieren om dit te combineren met het ondernemerschap.”
Het verschil maken
Remy gaat verder: “Ik merk dat ambitieuze en groeiende ondernemers bijna allemaal tegen dezelfde uitdagingen aan lopen. Door deze drie disciplines te combineren onder één dak, kunnen we écht het verschil maken en hen helpen om verder te groeien en hun doelen te bereiken – zowel zakelijk, als privé. Want of het nu gaat over het starten van een extra onderneming, een kinderwens of het schrijven van een boek – om die doelen te behalen, moet het financiële plaatje wel kloppen. Met een privéstrategie regelen we dat én maken we een stappenplan zodat de ondernemer in actie kan komen om die doelen te realiseren. Zelf neem ik ook de privéstrategie af. Dat geeft me veel rust als ondernemer, maar ook privé. Daardoor ben ik nu een leukere partner en vader voor mijn kinderen. De privéstrategie is in mijn ogen de mooiste service die we bij Infin bieden aan ondernemers.
Wingman voor slimme ondernemers
Zo ontstond Infin – een nieuw merk, waar de oprichters samen invulling aan mochten geven. “Bij Infin vind je geen gewone boekhouders, maar business wingmen”, vertelt Ferdinand. “Op die manier helpen we ondernemers met al hun financiële vraagstukken. We denken proactief met ze mee, sparren met ze over lastige vraagstukken en geven ze de tools in handen om keuzes te maken die ze dichter bij hun doelen brengen.” Om die aanpak te kunnen realiseren is inzicht in de cijfers cruciaal en daarom zet Infin in op het digitaliseren en automatiseren van hun kantoor.
Die focus op automatisering leverde Infin zelfs de Yuki Product Leadership Award op. Remy legt uit wat dit oplevert: “Door realtime inzicht in de cijfers van onze klanten, kunnen we proactief inspelen op de situatie. Het is daarom belangrijk om processen zo veel mogelijk geautomatiseerd te laten verlopen. Bij het gros van onze klanten worden facturen bijvoorbeeld voor 80% automatisch verwerkt. Bij een aantal klanten ligt dit percentage inmiddels al op de 95%! Door deze processen te automatiseren, houden wij als wingman tijd over voor wat écht belangrijk is: persoonlijk contact met onze klanten.”
Infin komt tot leven
Tegen het einde van 2024 lagen alle puzzelstukjes op de goede plek en werd het nieuwe Infin officieel gelanceerd. Die lancering werd groot gevierd met een ondernemersevenement in het nieuwe Infin-kantoor, in Arnhem. Ferdinand vertelt: “We zochten een mooie locatie vanuit waar we als bedrijf kunnen doorgroeien, waar collega’s een fijne werkplek hebben én waar we klanten kunnen ontvangen voor een ondernemersgesprek of –evenement. Het Landmark-gebouw in Arnhem is daarvoor perfect. We hebben het kantoor modern en eigentijds laten inrichten. Infin komt hier écht tot leven.”
Werken bij Infin
Dat nieuwe kantoor past perfect bij de ambitie van Infin. Remy vertelt: “We hebben een behoorlijke groeiambitie: de komende drie jaar willen we in omvang verdubbelen. Daarvoor zijn we op zoek naar energieke en leergierige collega’s. Ook willen we de leukste en beste werkgever van Gelderland worden. We vinden het belangrijk dat onze collega’s de ruimte krijgen om zichzelf te ontwikkelen in hun vakgebied. Daarom geven we ze veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Samen zetten we de schouders eronder en maken we op die manier écht het verschil voor onze klanten. We helpen hen betere keuzes te maken voor hun toekomst. Want: tomorrow starts today.”
Meer weten? Kijk op Infin.
Arnhem BusinessCoverstory