Repay HRM
10 augustus 2023
Doen waar je goed in bent
Repay HRM -met vestigingen in Nijmegen, Tilburg, Amsterdam, Goes en Utrecht verzorgt al bijna 20 jaar HRM-dienstverlening voor ondernemers. We spreken met accountmanagers Luuk van Duijnhoven en Joey Teering, verantwoordelijk voor respectievelijk de regio’s Nijmegen en Arnhem.
Het hart van Repay, met inmiddels zo’n 100 werknemers, bevindt zich in Tilburg. Hier zijn de serviceafdeling, financiële afdeling en de HR- en verzuimadviseurs gesitueerd. De HR-dienstverlener neemt het volledige juridisch werkgeverschap van ondernemers uit handen. Dit betekent dat de werknemers op de loonlijst van Repay komen, waarbij het risico en de kosten ook voor de HR-dienstverlener zijn. Zo regelt Repay het vakantiegeld, vakantiedagen, de werkgeversafdrachten, stelt het bedrijf contracten op en voert het de salarisadministratie voor de werknemers uit. Kortom: Repay biedt ondernemers complete HRM-ontzorging.
Werken voor en met ondernemers
‘Na het eerste contact met de ondernemer -onze opdrachtgever- plannen we een afspraak op locatie. We vinden face-to-face contact erg belangrijk namelijk. Tijdens deze kennismaking bespreken we zijn wensen en pijnpunten. Het intakegesprek is overigens altijd kosteloos en natuurlijk vrijblijvend. Vervolgens stellen we, mits het gevoel goed is, een offerte op. Dit is altijd maatwerk. Na akkoord schrijven we het bedrijf in, waarna we gezamenlijk de medewerkers omzetten in een payroll- of uitzendconstructie. Payroll geldt voor bestaande werknemers, uitzenden voor nieuwe, nog aan te nemen werknemers. Onze tarieven zijn scherp, transparant en altijd op all-in basis. Hierbij zijn onder meer vakantiegeld, vakantiedagen, verzuim en premies inbegrepen. Je wordt dus nooit achteraf met vervelende financiële verrassingen geconfronteerd. We werken op no cure no pay-basis, waarbij we alleen de daadwerkelijk gemaakte uren factureren. De bijbehorende adviezen en service zijn kosteloos.’
Het professionaliseren van je HR-afdeling
‘We zijn geen traditioneel uitzendbureau, maar leveren wel onze bijdrage in de werving en selectie. Repay levert geen personeel, maar werknemers komen uiteindelijk dus wel op onze loonlijst te staan. We zijn daarom juridisch verantwoordelijk. In feite koopt de ondernemer hiermee zijn HR-afdeling. De werknemer heeft de voordelen van onze app en andere faciliteiten. De ondernemer wordt volledig ontzorgd, heeft meer contractflexibiliteit en loopt vanzelfsprekend juridisch veel minder risico’s. Hij maakt in die zin een professionaliseringsslag, omdat hij er een grote en ervaren HR-afdeling bij krijgt. Om een beeld te schetsen: we hebben op dit moment meer dan 120 CAO’s in ons beheer, in alle mogelijke branches. We zien bovendien dat veel bedrijven een flexibele schil nodig hebben voor pieken dalmomenten. Ondernemers kunnen in een samenwerking met Repay veel makkelijker op- en afschalen.’
Groeien in de horecasector
‘We merken, zeker in deze regio, dat horecaondernemers steeds vaker bij ons aan de bel trekken. Dit komt mede door onze samenwerkingen met Koninklijke Horeca Nederland en Pensioenfonds Horeca & Catering. Ondernemers willen kosten besparen én ontzorgd worden. En juist binnen de horeca wordt flexibiliteit steeds belangrijker. Bovendien zien we dat jongeren liever wekelijks dan maandelijks worden uitbetaald. Bij Repay kunnen ze er daarom bij elke verloning voor kiezen om hun vakantiegeld uit te laten keren.’ Lachend: ‘En dit geld kunnen ze vervolgens direct weer besteden in de kroeg.’
Meer weten? Kijk op Repay HRM of vraag gelijk een offerte op maat aan.
Joey Teering en Luuk van Duijnhoven