Artikelen
4 februari 2016
‘Door Inverness Transport ligt de doperwt vers op jouw bord’
Directeur Richard van den Dolder van Inverness Transport kent de transportwereld als geen ander. Hij regelt vervoer van cacao, aardappels, wortels, uien en andere groenten en fruit door heel Europa. Zijn bedrijf groeit jaarlijks hetgeen te danken is aan zijn persoonlijke benadering. ‘Ga naar de klant toe’, is zijn devies.
Volledige toewijding
Heb je er wel eens over nagedacht hoe een doperwt vers op jouw bord belandt? Daar zit een nauwgezet logistiek proces achter. Richard vertelt enthousiast: “Wij regelen transport van AGF door heel Europa voor boeren, handelaren en fabrikanten. We hebben een netwerk van Internationale vervoerders en we kennen alle los- en laadplekken zoals de havens in Amsterdam, Antwerpen en Hamburg. De klant geeft zijn vracht met bestemming aan ons door. Wij regelen de vrachtwagen met chauffeur en geven aan de medewerker van laad- en losplaatsen het kenteken van de auto met aankomsttijd door. Op- en overslag bij ons in Zevenaar is ook mogelijk. Deze werkwijze garandeert een vlotte afhandeling van een vracht. Wanneer de klant ons nodig heeft, rijden wij. Of het nu gaat om agrarisch transport of andere ladingen. Om de versheid van een doperwt of andere groenten en fruit te behouden moet het meteen vervoerd worden zodra het geoogst is. Dat betekent een aantal keer per nacht van het perceel van de boer naar de conservenfabriek rijden. Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar. Mocht de klant, conservenfabriek of chauffeur ons nodig hebben, dan zijn we bereikbaar.”
“Wij knuffelen onze klanten”
Plezier
Richard reist veel naar het buitenland om klanten en medewerkers van laad- en losplekken te bezoeken. “Als je het gezicht kent, dan versterkt dat de relatie. Gaat een keer iets niet zoals verwacht, dan is het sneller opgelost. Iedereen zet dan een tandje bij. Klanten informeren we continu over laad- en lostijden. Ze weten exact waar ze aan toe zijn. Wij knuffelen onze klanten. Ik ben het bedrijf 10 jaar geleden begonnen met als uitgangspunt plezier en niet winstmaximalisatie. Als je een goede band hebt met je klant, komt die groei van zelf. En dat zie je.”