Artikelen
28 september 2020
Doornroosje en Linku gaan samenwerking aan
Het Nijmeegse poppodium Doornroosje en webbureau Linku hebben elkaar gevonden in een partnership om het merk Doornroosje online verder uit te bouwen. Zo wordt er onder andere gewerkt aan een gloednieuwe website en een soepeler proces om tickets te bemachtigen.
Doornroosje is vanwege haar rijke historie voor veel muziekliefhebbers een heiligdom en is gevestigd in hartje Nijmegen, naast het station. Door de decennia heen vergaarde het poppaleis een lange lijst van artiesten die het podium in Nijmegen betraden, waaronder Joy Division, Radiohead, Lykke Li, Green Day en Daft Punk.
Doornroosje kiest een partij dichtbij huis voor digitale strategie, al werd de keuze voor Linku vooral gemaakt door de focus op technische digitale oplossingen waarbij de beleving centraal staat. Samen met grafisch ontwerpbureau Studio Another Day gaan ze Doornroosje online uitbouwen, beginnend met de website. “Muziek zorgt voor verbinding en daar is Linku met digitale oplossingen volop mee bezig”, zegt Koos Hornman, Hoofd marketing bij Doornroosje. “Het gevoel dat onze bezoekers hebben na een avond in Doornroosje willen we ook digitaal geven. Juist in deze onzekere periode is het belangrijk dat we gericht blijven investeren in onze belangrijkste kanalen.”
Geert Rutten, directeur bij Linku, is enthousiast om Doornroosje online verder uit te bouwen: “Met Linku verbinden we sinds jaar en dag bedrijven met de digitale wereld. We zijn er trots op dat Doornroosje juist in deze lastige periode vertrouwen uitspreekt en investeert in hun toekomst. Doornroosje is vaak het gesprek van de dag bij ons op de werkvloer. Collega’s bezoeken regelmatig het poppodium om van een goede show te genieten. Ze staan te popelen om aan de slag te gaan en de komende jaren Doornroosje digitaal veder te ontwikkelen.
Nijmegen Business