Artikelen
14 januari 2014
Dutch Projects for complete store realisation (en kantoren, horeca en zorg)
De retailmarkt verandert. De modern consument heeft met zijn levensstijl het retaillandschap ingrijpend gewijzigd. Hij wordt via de (social) media voortdurend geprikkeld, waardoor de trends in retail elkaar razendsnel opvolgen. Op dit moment is de moderne consument op zoek naar de grenzen tussen winkelen, multimedia, gastronomie en cultuur. Passanten beslissen dan ook binnen twee seconden of ze een zaak binnenstappen, daarmee wordt de uitstraling van het winkelconcept allesbepalend voor traffic en conversiegraad. Dutch Projects is meester in die markt. “Pro-actief, deskundig, innovatief en gespecialiseerd in alle aspecten van veranderingen op de (inter)nationale retailmarkt.”
Rob van Kempen (41 jaar) startte negen jaar geleden samen met een compagnon Dutch Projects. “Onze visies liepen op een gegeven moment uit elkaar, dus zijn we ieder een andere weg ingeslagen. Sinds een jaar is Marc Buijsman (44 jaar) onze gelederen komen versterken. Hij heeft een ICT-achtergrond en is gespecialiseerd in het werken voor franchise-formules. We gingen van start in een kantoor in Andelst en in Amsterdam, want daar gebeurt het. De naam Dutch Projects is jong, maar we hebben grote nationale en internationale ervaring in projectmanagement voor bouwen renovatieprojecten voor winkels, maar ook kantoren, horeca of zorg. Daar ligt nog een enorme groeicapaciteit. Wij zijn in staat om de marketingstrategie van een klant te vertalen in een emotionele beleving, dat gaat veel verder dan een winkel inrichten. Wij denken na over concepten, over klantbeleving, over de bewegingen in de markt. De klant is veeleisend, de markt moet er zich aan aanpassen. Op ons kantoor in Andelst vindt het volledig gedigitaliseerde projectmanagement plaats, daar zit onze marketing, ICT en acquisitie, voor de daadwerkelijke uitvoer maken we gebruik van een pool van specialisten en professionals.”
Compleet verhaal
Elk project begint met een advies, want elk project is anders. ICT is binnen Dutch Projects bepalend. “Onze planning is strak, daarom kunnen we binnen een project precies de juiste mensen op het juiste moment inschakelen. Eigenlijk zijn wij aannemers nieuwe stijl, wij kopen het benodigde werk per opdracht in en omdat we interieurspecialisten zijn en een bouwkundige achtergrond hebben lukt het ons projecten binnen afgesproken tijd en budget op te leveren. Dat gaat van klein tot megagroot, van A tot en met Z, van concept tot realisatie, van eerste bouwkundige schetsen, de begroting en de planning, het vergunningentraject, het projectmanagement ter plaatse, tot en met het overhandigen van de sleutels. Daarvoor werken we met alle partijen samen, met overheden, architecten, verlichtings- en signingspecialisten, ICT-ers, beveiligers, iedereen die binnen een project een rol speelt. Wij brengen hun inspanningen samen en dat levert altijd verrassende resultaten op.”
Nieuwe concepten
Dutch Projects ontwikkelt ook nieuwe winkelformules. “Interieurs met een specifieke en unieke uitstraling. Wij adviseren, rekening houdend met modetrends, persoonlijke smaak en de beschikbare ruimte en het budget, de klant weegt af en neemt de beslissing. Door onze ervaring vinden wij de weg naar een duurzaam en authentiek interieur voor vrijwel elk budget. Maar ook na de oplevering van een project kunnen wij een rol blijven spelen. Wij zorgen desgewenst voor service en onderhoud, in een gedigitaliseerd onderhoudssysteem.” Dutch Projects heeft forse groeiplannen. “Omdat de markt aan zal trekken, maar vooral omdat ons concept vernieuwend is. De opdrachtgever heeft met ons één aanspreekpunt, hij blijft binnen planning en budget en krijgt een project opgeleverd dat onderscheidend is in vorm en inhoud. Dat werkt gegarandeerd.”