Bakker Hilvers
14 februari 2024
Een ondernemend familiebedrijf met een heldere visie
Bakker Hilvers is onlosmakelijk verbonden met de regio Arnhem. Sterker nog: met haar rijke historie behoort de bakkerij tot de oudste bedrijven van de stad en omstreken. Het familiebedrijf met het predicaat Koninklijk is voortdurend in ontwikkeling. Dit zien we terug in de uitbreiding van het aantal winkels, een toename van leveringen aan de zakelijke markt en het voortdurend anticiperen op de toekomst. Symbool voor deze toekomstplannen is de nieuw te bouwen bakkerij van de toekomst. Algemeen directeur André Hilvers, zijn vrouw Mieke en 3 zonen Wouter, Jeroen en Bas zorgen ervoor dat de naam Hilvers ook in de komende jaren verbonden blijft aan dit prachtige bedrijf.
Niet zomaar een bakker, een bakker met een sociaal hart
“Brood dat je deelt”; dat is waar Bakker Hilvers voor staat. Delen met haar omgeving, klanten, eigen medewerkers en met mensen die wat het wat lastiger hebben. Het sociale hart klopt hard. Bakker Hilvers gelooft dat delen de wereld mooier maakt, daarom ook zetten ze zich elke dag in om ons succes ruimhartig te delen met de maatschappij om hun heen. Die verbondenheid met de maatschappij komt onder meer tot uiting in de samenwerking met de Voedselbank Arnhem. Al 20 jaar doneren ze overgebleven brood aan mensen in nood.
Het is kenmerkend voor Bakker Hilvers, die ambacht en maatschappelijke betrokkenheid combineert met doorontwikkeling van het bedrijf en een heldere toekomstvisie. De rolverdeling binnen het bedrijf is duidelijk: André is algemeen directeur, Mieke heeft de personeelszaken onder haar hoede. Oudste zoon Wouter is verantwoordelijk voor de desembakkerij, chocolaterie, de marketing en sales. Jeroen houdt zich bezig met financiële en bedrijfskundige taken, terwijl Bas zich bezighoudt met de productie op de bakkerij. In 2023 werd Bakker Hilvers genomineerd voor de verkiezing ondernemer van het jaar. Bovendien sleepte het Arnhemse bedrijf de award binnen voor meest inclusieve ondernemer van 2023. Kortom: de 4e generatie is klaar om het Hilvers-verhaal voort te zetten.
Een op maat zakelijk aanbod
Bakker Hilvers biedt haar zakelijke relaties een uitgebreid aanbod aan ambachtelijke lekkernijen, indien gewenst volledig op maat gemaakt. De mogelijkheden variëren van smaakvol gebak, broodproducten voor in het bedrijfsrestaurant, dagelijkse leveringen voor de zorg en relatiegeschenken tot zakelijke luncharrangementen en unieke koffiekoekjes of bonbons. Het Hilvers bedrijfspakket is volledig toegespitst op vergaderingen, evenementen, dagelijks brood voor zorginstellingen en andere zakelijke behoeften. Wouter is verantwoordelijk voor de zakelijke markt en sales. De strategische samenwerking met marketing-communicatiebureau Henceforth speelt een cruciale rol voor de zakelijke markt, de 17 winkels én de bakkerij. Door deze samenwerking is Hilvers in staat om gericht te werken aan haar merkidentiteit, externe uitingen en positionering op de zakelijke- en consumentenmarkt.
Regionale en duurzame samenwerking
Bakker Hilvers doet haar zaken voor een groot deel lokaal, met een voortdurende focus op regionale betrokkenheid. Ze betrekt haar hoogwaardige ingrediënten van lokale leveranciers, zoals Nedertarwe die 100% afkomstig is van Nederlandse akkers. Daarbij koopt het bedrijf haar fruit en rundvlees in bij partners uit de regio. Andersom kopen lokale en zakelijke organisaties zoals het Nederlands Openluchtmuseum, Koninklijk Burgers’ Zoo, Attent Zorgbehandeling, Siza Zorgroep, Sportbedrijf Arnhem en Provincie Gelderland hun broodproducten in bij Bakker Hilvers. Het streven naar lokale betrokkenheid resulteert niet alleen in hoogwaardige producten, maar draagt ook bij aan duurzaamheid en maatschappelijk welzijn in de regio.
Ambachtelijk ondernemen
Bakker Hilvers zet in op ambachtelijk ondernemen als motor voor zakelijke expansie. Door strategische overnames van lokale bakkers versterkt het bedrijf haar positie met behoud van ambachtelijke kwaliteit op schaal. Deze groeistrategie gaat hand in hand met het uitbreiden van haar winkelnetwerk. Ze streeft daarbij naar een bredere aanwezigheid in markten die deze ambachtelijke benadering omarmen.
Deze uitbreiding, gedreven door authentiek vakmanschap, stelt Bakker Hilvers in staat om meer particulieren en zakelijke relaties te bereiken én haar hoogwaardige producten beschikbaar te maken voor een groter publiek. Zo blijft het Arnhemse bedrijf trouw aan traditioneel ambachtelijk werk, terwijl ze haar horizon en aanbod verbreedt.
Bakkerij van de toekomst
Bakker Hilvers heeft ambitieuze toekomstplannen om te blijven excelleren in de bakkerijbranche. Haar streven naar innovatie, ambachtelijke producten, duurzaamheid en maatschappelijke betrokkenheid komen samen in de bakkerij van de toekomst. Deze state-of-the-art bakkerij zal gebruik maken van geavanceerde technologieën, zoals waterstof, en duurzame methoden om hoogwaardige producten te leveren. Daarbij ligt de focus op het voortzetten en uitbreiden van haar assortiment én het minimaliseren van de ecologische voetafdruk. Daarnaast blijft Hilvers investeren in klantgerichte dienstverlening, zoals het aanbieden en verwerken van online en WhatsApp-bestellingen en gepersonaliseerde lekkernijen. Zo zet Bakker Hilvers zich voortdurend in voor kwaliteit, duurzaamheid en vooruitgang in de bakkerijsector. Nu en in de toekomst.
Meer weten? Kijk op Bakker Hilvers.
Arnhem BusinessFacility