ICT&CO
21 februari 2023
‘Een regionale topspeler worden op het gebied van ICT’
Dat is wat ICT&CO voor ogen heeft. Guus van der Burgt (oprichter en directeur business development), Marco Claassen (algemeen directeur) en Michel Kok (oprichter en commercieel directeur) hebben in vijf jaar tijd een succesvol bedrijf met ambities opgezet. “Dat doen wij samen met ons sterk groeiende team. Elkaar continu prikkelen en aanvullen en het hebben van een eigen visie en denkwijze zijn daarbij onmisbare ingrediënten”. Dat ICT&CO daarover in ruime mate beschikt, is vanzelfsprekend.
“Om jezelf te kunnen ontwikkelen, moet je goed naar je klanten blijven luisteren en hen bij je ideeën betrekken”, begint Guus. “Ook door samen te werken met een aantal strategisch gekozen partners, versterken en versnellen we onze ontwikkeling. En, mínstens zo belangrijk, de klant wordt daardoor altijd volledig bediend, omdat we met onze partners alle kennis ‘in huis’ hebben. Daardoor kunnen we hoge kwaliteit leveren tegen een relatief lage kostprijs.”
Dienstenportfolio
Naast de brede technische kennis die ICT&CO in huis heeft, is kennis van de branche waarin de klanten werken minstens zo belangrijk. ‘Je praat met de specialisten, niet met een klantenservicemedewerker’, zo luidt het devies. Het dienstenportfolio: bereikbaarheid, veiligheid, continuïteit, digitale tran sitie en hybride werken. Guus: “ICT is als stroom, die moet altijd werken. Maar je moet er wel zaken voor regelen en daar zijn wij heel goed in. Dat doen wij snel en persoonlijk”
Met elkaar meegroeien
Ook al zijn bij ICT&CO de meeste diensten maandelijks opzegbaareen groot deel van de klanten is dat al vanaf dag één en denkt er niet aan over te stappen. Michel: “Dat we niet met langlopende abonnementen werken, is niet alleen klantvriendelijk, het houdt ons als ICT&CO ook scherp. We groeien met de klant mee en de klant met ons. Verzorgen we bij een klant bijvoorbeeld de bereikbaarheid, dan is het gemakkelijk ‘doorschakelen’ naar het beheer van werkplekken en de infrastructuur. We denken daarbij niet per se in producten, maar in oplossingen.” Het mobiel bereikbaar zijn, kan voor een zorgverlener essentieel zijn in diens dienstverlening, maar voor een advocaat op bepaalde momenten minder urgent. “Van advocaat tot zorgverlener, van A tot Z dus”, grapt Marco. Dan serieus: “Juist omdát we bekend zijn met zulke verschillende branches, komen we tot heel specifieke oplossingen. Want ook al wordt er vaak op vaste modellen aangestuurd, niet ieder bewezen concept is automatisch toepasbaar op iedere organisatie.”
‘Practice what you preach’
Als het op de eigen bereikbaarheid aankomt, doet ICT&CO wat ze ook aan haar klanten belooft: men staat altijd paraat om te helpen. Michel: “24/7, proactief en zónder keuzemenu. We zijn een platte organisatie, waar al onze medewerkers je verder kunnen helpen. En dat helpen gaat verder dan sec het beantwoorden van je vraag. We bieden bijvoorbeeld online trainingen aan, waarmee je in vijf minuten leert meer uit je applicatie te halen. Als klant ben je daardoor zelfstandiger en ook dát maakt dat we tegen relatief lage kostprijzen kunnen aanbieden. Bovendien kunnen onze klanten naast de bekende A-merken ook kiezen voor voordeligere en zeker bewezen merken om de continuïteit van hun business te garanderen. Op al die manieren supporten we je digitale transitie.”
ICT roadmaps
Guus vertelt dat ICT&CO periodiek met haar klanten afspreekt om in zogenoemde ICT roadmaps terug én vooruit te blikken op de organisatie van de ICT. “Veiligheid komt altijd wel ter tafel, dat onderwerp blijft actueel, maar ook gespreksonderwerpen als innovaties en organisatorische ontwikkelingen bij een klant die te maken hebben digitale transitie en software. En op het vlak van veiligheid hebben wij een unieke propositie, een digitaal veiligheidsplan welke geïnspireerd is op het Nationaal Cyber Security Centrum. Naast onze selectieve samenwerkingspartners beschikken we ook over een uitgebreid partnernetwerk met wie we samen met de klant om tafel kunnen. Daarin hebben we dan een faciliterende rol.”
Hybride werkplek: hardware
ICT&CO biedt zoals gezegd bereikbaarheid, veiligheid en continuïteit. En men helpt en leert de klanten bij hun digitale transitie. Blijft over de vijfde dienst: de hybride werkplek. Marco: “Uiteindelijk heb je natuurlijk apparatuur, hardware, nodig om te kunnen werken. Die bieden we ook. Vijftien jaar geleden hield ik me al bezig met het refurbishen van pc’s en iPhones. Nu stimuleert de overheid circulaire IT, want onze carbon footprint moet omlaag. Dat maakt dat we een aantal jaar geleden een refurbished toestel nog als tweedehands zagen en nu als ‘Pre-Owned’ of ‘Pre-Loved’: als een getest en gecertificeerd device met hernieuwde garantie.” ICT&CO wil dat graag lokaal doen, zonder toestellen uit bijvoorbeeld China over te laten komen. Ook op dat gebied willen wij een topspeler in onze regio worden. Tot slot: waar ‘CO’ in ICT&CO voor staat? Vul het nu zelf maar in: communicatie, continuïteit, coöperatie…
Meer weten? Kijk op ICT&CO.
Van links naar rechts; Marco Claassen, Michel Kok en Guus van der Burgt.