Emixion
4 juli 2024
‘Elke dag (bij)leren en de volgende dag controleren’
Het online gebruik van jouw en onze opdrachtgevers verandert elke dag en sinds kort sneller dan ooit. Is de website geoptimaliseerd voor Google, blijkt dat potentiële opdrachtgevers ook via Tiktok, Pinterest, Facebook of Instagram te zoeken en converteren. En net toen deze uitdaging voor een groot deel was opgelost, kwam ChatGPT (AI) om de hoek kijken. We horen je al zuchten, weer een uitdaging extra. “Moeten we wéér onze onlinestrategie hierop aanpassen?” Het antwoord? Ja, dat is erg belangrijk, het gedrag en de ontwikkelingen veranderen elke dag en relevant en effectief blijven is key voor (online) succes. Gelukkig is er met Emixion de juiste ondersteuning en expertise op bedrijventerrein Kerkenbos in Nijmegen. En zij gaan je gericht helpen, Emixion zorgt ervoor dat jouw organisatie elke dag relevant in contact komt met nieuwe (potentiële) opdrachtgevers!
Wie zijn auto parkeert bij Emixion krijgt meteen een mooi voorproefje van het DNA van de organisatie. Waar anderen op hun gereserveerde plek communiceren dat er een wegsleepregelingen van kracht is, word je bij Emixion juist uitgenodigd: ‘Kom binnen voor een heerlijke kop koffie of thee!’ Het tekent de sfeer bij Emixion en de persoonlijkheid van directeur John Meijering. “De standaard bordjes waren mij te negatief en totaal niet in lijn met onze gastvrijheid. Wij zijn positief, vriendelijk, gastvrij en dienstverlenend ingesteld. En zo willen wij ook dat Emixion en onze dienstverlening ervaren wordt!” Deze houding zie je terug in alles bij de onlinespecialist. Opdrachtgevers van Emixion krijgen niet alleen een uitstekende ontvangst, heerlijke koffie of thee maar ook de beste service.
WaaS en MaaS
Emixion heeft twee businessmodellen: Website as a Service (WaaS) en Marketing as a Service (MaaS). Dit houdt in dat opdrachtgevers voor een vast bedrag per maand alle expertise van Emixion tot hun beschikking. De dienstverlening is multidisciplinair, grafische vormgeving, online marketing en/of web en app ontwikkeling aangevuld met content (tekst/foto/video) creatie. John: “Ondernemers moeten doorlopend op budget letten en merken dat online steeds gedetailleerder en uitdagender wordt. Met WaaS en MaaS zijn vaste maandinvesteringen en daardoor zeer goed te begroten. Omdat de dienstverlening multidisciplinair is er continuïteit, doorlopend resultaat maar dan zonder onvoorziene uitgaven. Naast technisch onderhoud zorgt Emixion ook dat we anticiperen op de vindbaarheid! De eerste nieuwe Emixion website is gelijk ook de laatste nieuwe website!
Kracht van data
Het uitgangspunt van Emixion is kruip in de huid van… als eerste: Wie is de klant van onze klant? Wie is dat, wat is de wens of behoefte, waar bevindt deze zich, wat zijn tegenwerpingen en kansen? Tweede uitgangspunt is de kracht van data, hierdoor wordt het duidelijk welke kanalen en onderwerpen relevant zijn. Derde uitgangspunten zijn de korte en lange(re) ambities van opdrachtgevers. Deze vertrekpunten zorgen voor de meest relevante vraag gestuurde inhoud en keuzes voor middelen. Gezamenlijk worden er definitieve keuzes gemaakt met off- en online knowhow en verkregen feitelijk inzichten in de mix. John: “We gebruiken de kracht van data. Als we veel weten van het gedrag van de klanten van onze klanten, dan weten we waar de inhoud per fase in de klantreis op in moet gaan. We zorgen dan dat niet alleen Google en Bing, maar ook kanalen zoals TikTok, Instagram, Facebook, Instagram en ChatGPT (AI/artificial intelligence) doorlopend, maximaal relevant en effectief vraag en aanbod bij elkaar brengen.
8 jaar geïnvesteerd
Hoe kan Emixion al deze knowhow aanbieden voor een vast bedrag per maand en toch voor iedere opdrachtgever on top of things blijven? We hebben de afgelopen 8 jaar heel veel geïnvesteerd in generieke bouwblokken voor websites met open source framework Laravel en online marketing, vertelt John. Dit heeft als belangrijkste voordeel dat we per opdrachtgever op maat kunnen blijven werken i.c.m. de generieke bouwblokken profiteren opdrachtgevers omdat we door ontwikkelen, generiek kunnen reageren op alle ontwikkelingen en daarmee uitdagingen snel en efficiënt oplossen. John: “De doorontwikkeling, updates en/of een storing wordt éénmaal goed onderzocht en daarna toepast op alle projecten van onze opdrachtgevers. Zo zijn alle projecten doorlopend up-to-date, verbeteren we doorlopend het (online) resultaat, verlagen we klikbedragen en leveren we doorlopend de juiste kwaliteit.”
Onderneming van het jaar
En die kwaliteit levert Emixion al jaren. John is al bijna twintig jaar ondernemer met meer dan 21 jaar ervaring in zijn vak. Eerst samen met zijn broer, maar sinds 2016 is John enig eigenaar. John heeft zijn baan opgezegd met welgeteld één order op zak. Met een flinke dosis lef, de juiste kennis en met het juiste talent aan boord werd de eerste order en vele orders daarna succesvol opgeleverd. De klant van de klant in het derde jaar van het bestaan van Emixion als belangrijkste uitgangspunt te nemen met de later toegevoegde WaaS en MaaS businessmodellen bleek een succesformule. Wat zorgt voor een goed gevulde install base, “John: “We mogen al jaren werken voor vele hele mooie opdrachtgevers.” Als kers op een mooie taart levert het ook leuke successen op zoals de dit jaar uitgereikte bokaal voor ‘Onderneming van het jaar 2023 op Bedrijventerrein Nijmegen Zuid’. Een prijs die Emixion namens de aangesloten organisaties van de bedrijvenvereniging in onvast mocht nemen voor het doorzettingsvermogen, knowhow en veerkracht, Emixion al sinds 2009 een stabiele factor is op het terrein, de waardering voor de onderneming en de waardering voor de ondernemer en wat het hele team in al die jaren allemaal voor elkaar gebokst heeft. Als laatste ook als uiting van dank voor Johns bijna 10-jaar inzet voor het BNZ-bedrijventerrein. “Een prachtige waardering waar we allemaal super trots op zijn,” zegt John.
Elke dag blijven leren
Door de snelheid van de ontwikkelingen is het niet meer viermaal per jaar, maar elke dag (bij)leren en controleren. Het hele team wordt gestimuleerd en ondersteund om alle onlineontwikkelingen en trends die relevant zijn voor het succes van opdrachtgevers dagelijks te volgen en dagelijks te blijven controleren. “Alleen op deze manier kun je snel genoeg en efficiënt inspelen op de trends en ontwikkelingen. Zeker nu er naast zoekmachine optimalisatie ook veel aandacht moet zijn voor AI-optimalisatie, gericht op relevante zichtbaarheid in ChatGPT) en social search, gericht op bereik en activatie in social media zoals Instagram en Tiktok. Door deze aanpak zorgen we ervoor dat we (bijna) alles signaleren en daarop anticiperen. Hiermee garanderen we maximaal het uitbouwen van het succes van onze opdrachtgevers!
Online succesvol zijn
Opdrachtgevers kiezen bij Emixion niet voor een product maar een onlinestrategie die aansluit bij de ambities en doelstellingen. Er wordt lange termijn geïnvesteerd in het doorlopend bereiken en activeren van potentiële relevante nieuwe opdrachtgevers en/of online sales. Alle uitingen zien we al middelen die naadloos op elkaar moeten worden afgestemd. Het team van 14 talenten zetten zich multi disiplinair per expertise gespecialiseerd in. John: “We zorgen dat alle online uitingen (campagnes, website/ app, social media kanalen van een organisatie dezelfde uitstraling hebben en het verhaal overal consistent is. Naast alle uitingen richten we voor iedere opdrachtgever een maatwerk dashboard in waarin op basis van de vooraf bepaalde KPI’s de prestaties van alle inspanningen zonder gedoe in te zien zijn.
John: “Alles staat in het teken dat Emixion ervoor zorgt dat er aantoonbaar wordt bijdragen aan omzet en marge groei bij opdrachtgevers. Op naar 2 mei 2025, het jaar waarin Emixion zijn 20-jarige bestaan viert!”
Meer weten? Kijk op Emixion.
Nijmegen BusinessCoverstory