Artikelen
13 december 2017
Emixion creëert online successen: ‘We zorgen ervoor dat opdrachtgevers in aanraking komen met hun potentiële klanten’
SEO, SEA, contentmarketing, customer journey: als ondernemer kan het je gaan duizelen van al die marketingbegrippen. Terwijl jij maar één ding wilt: in contact komen met relevante potentiële klanten via je website. Emixion verdiept zich al ruim twaalf jaar in deze materie en weet daardoor de doelstellingen van ondernemers om te zetten in succesvolle online strategieën.
Even googelen: wie doet het niet meerdere keren op een dag? En juist dat zoekgedrag is essentieel bij het bepalen van een online strategie, weet John Meijering van Emixion. Hij vertelt: “Onze filosofie is gebaseerd op ‘dream, focus, do & care’. Iemand heeft een droom of nachtmerrie, oftewel een wens of probleem. Diegene gaat via internet op zoek naar welke partijen zijn probleem kunnen oplossen of kunnen helpen bij de invulling van zijn wens. Vervolgens gaat hij over tot de gewenste actie: contact zoeken, een product kopen of een offerte aanvragen. Tot slot is het de kunst om diegene blijvend aan je organisatie te binden.”
Zoeken en vinden in Google en op websites
Die filosofie is niet uit de lucht gegrepen: al sinds 2005 is Emixion bezig met online strategieën. En dat houdt véél meer in dan alleen een website, legt John uit. “We zijn begonnen als websitebouwer en worden nog steeds wel eens zo genoemd, maar dat zegt niet genoeg. We hebben ons de afgelopen jaren intensief verdiept in het proces van zoeken en vinden. We zorgen ervoor dat onze opdrachtgevers in aanraking komen met hun potentiële klanten. Een groot deel van onze dienstverlening draait om marketingadvies en soms zelfs bedrijfsadvies.”
Rode draad tot online succes
Terwijl veel websites gebouwd worden zonder dat er écht goed over nagedacht is, begint Emixion juist bij het begin: de doelstellingen van de opdrachtgever. John: “De rode draad is altijd: wat wil de opdrachtgever bereiken? Als ‘ie dat nog niet weet, zoeken we het samen uit tijdens een creatieve sessie. Pas daarna gaan we naar de middelen en dan naar de inhoud. Onze voordelen? We hebben kennis van de techniek, weten hoeveel impact die techniek op Google heeft én gaan op de stoel van de ondernemer zitten. Bovendien is alles wat we doen meetbaar.”
Trots
Plezier is de belangrijkste drijfveer voor John en zijn dertienkoppige team. “We zijn flink gegroeid de afgelopen jaren en hebben sinds 1,5 jaar ook een vestiging in Amsterdam. We bedienen landelijke en internationale opdrachtgevers. Laatst werden we gebeld door een opdrachtgever die vertelde dat we zijn verwachtingen hadden overtroffen. En een klant in Zweden pluste met honderden procenten na het inzetten van onze online strategie. Daar doen we het voor!”
Tip
Wat is nu dé tip voor ondernemers die niet precies weten hoe ze het online moeten aanpakken? John: “Vraag je af of er iemand is die ‘in charge is’: iemand die het totale overzicht heeft. Bij een online strategie gaat het namelijk om de samenhang.” Als het antwoord op die vraag nee is, staat Emixion uiteraard klaar met advies. “Bij ons geldt: het eerste uur geen factuur. We hebben daarnaast een SEO-scan waarmee we de situatie in beeld brengen en analyseren.”
Meer weten?
www.emixion.nl