Artikelen
28 november 2016
Eyes & Ears legt de lat heel hoog
Als Rob Janssen van Eyes & Ears Media Productions vertelt over zijn werk, dan glundert hij. Hij is het schoolvoorbeeld van iemand die na een aantal omzwervingen zijn roeping heeft ontdekt. In zijn geval is dat het maken van, onder andere, bedrijfsvideo’s.
Passie
Als iemand hem drie jaar geleden zou hebben verteld dat hij er nu zo voor zou staan met zijn bedrijf zou Rob hem hebben uitgelachen. “Dit had ik nooit verwacht, hoogstens gehoopt. Als ik terugkijk ben ik stiekem toch wel trots.” Tot een paar jaar geleden deed Rob heel andere dingen. Hij hielp, samen met een vriend, Wijchen aan een glasvezelverbinding en werkte voor een bedrijf dat zich bezig hield met tijd- en projectmanagement. Toen hij in 2010 als hobby Wijchen.TV mede-oprichtte ontdekte hij zijn passie voor film en media.
Ideale combinatie
In 2013 ontstond Eyes & Ears dat zich in eerste instantie richtte op het maken van bedrijfsvideo’s. Rob leerde het vak door het heel veel te doen en cursussen te volgen. “Soms is het misschien een voordeel dat ik een andere achtergrond heb. Ik kijk daardoor toch met een andere blik. De combinatie met mijn collega Peter Wijnberg, die meer ervaring heeft en een opleiding tot cameraman en editor deed, is daarbij ideaal.”
Brede doelgroep
In drie jaar tijd is Eyes & Ears een begrip geworden in Wijchen en ver daarbuiten. Internationale bedrijven als Yoast.com en Planon zijn vaste klant. Eyes & Ears is breed inzetbaar: van promotievideo’s en vlogs tot e-learning cursussen en visuals voor evenementen. Onder een andere bedrijfsnaam, Stagecam, is Rob ook actief in het maken van meercamera-registraties van grote evenementen. De totale doelgroep is daardoor breed. “Van grote bedrijven tot de bakker op de hoek, wij maken daarin geen onderscheid.”
Creativiteit
Zijn geheim klinkt eenvoudig. “Wij hebben een paar heel duidelijke stelregels. De eerste is dat geen enkele productie mag lijken op iets dat we al eerder hebben gemaakt. We gaan altijd op zoek naar een originele invalshoek. Dat vraagt inderdaad om veel creativiteit en daarin moet je niet overhaast te werk gaan. Soms komen goede ideeën tijdens een brainstormsessie, maar soms ook wanneer ik aan het wandelen ben of in bed lig.”
Kwaliteit
Zijn tweede stelregel is dat hij altijd wil denken in wat wél en niet in wat niet kan. “We leggen de lat heel hoog als het om kwaliteit gaat. Hoe goed het nu ook gaat, we leunen nooit achterover. Je bent zo goed als je laatste opdracht. Als we ergens niet tevreden over zijn, leveren we het niet op en gaan we kijken hoe het beter kan. Dat geldt voor elke klant.” Omdat hij zo’n perfectionist is als het om kwaliteit gaat, is de klanttevredenheid erg hoog. En daar plukt hij de vruchten van. “Mond-tot-mond reclame levert me veel nieuwe klanten op.”
Mooie dingen maken
Rob bruist van enthousiasme. “Dit is het gaafste werk dat er is. De kick zit in het maken van mooie dingen, dat vind ik belangrijker dan veel geld verdienen. Natuurlijk wil ik ook doorgroeien met Eyes & Ears, het liefst naar een bedrijf met vier of vijf man. Maar ook dan wil ik nog steeds gewoon mooie dingen maken.”
Meer weten? Kijk op www.eyesxears.nl
Nijmegen Business