KPN XL Arnhem
3 februari 2022
Ga vooruit met KPN Zakelijk
Al bijna 30 jaar kunnen particuliere en zakelijke klanten terecht bij de KPN XL-winkel in Arnhem. Door de gunstige ligging vlakbij diverse uitvalswegen en de ruime, gratis parkeervoorziening is een bezoek aan de one-stop-shop bijzonder laagdrempelig. Winkelmanager Özkan Gerçek en Nawid Barikzai, Adviseur Telecom Zakelijk & Consument, vertellen wat KPN voor zakelijke klanten kan betekenen. Voor iedere ondernemer zijn er passende producten. Je stelt met de zakelijk adviseurs een pakket samen met de producten die je bedrijf nodig heeft. Steeds vaker is die oplossing KPN EEN MKB: een zakelijk abonnement dat in de basis meer veiligheid, flexibiliteit en productiviteit voor jouw organisatie biedt.
Voordat ik afreis naar de KPN XL-winkel in Arnhem, bekijk ik welke parkeergarage ik zal kiezen. Vaak liggen telecomwinkels en -servicepunten immers in stadscentra, waar vanzelfsprekend ook grote voordelen bij te noemen zijn. Het XL-filiaal in Arnhem is echter perfect per auto te bereiken. Ik parkeer er letterlijk voor de deur.
24/7 Bereikbaar
Het interieur is corona ver vooruit: een ruime lounge, diverse discreet opgestelde desks en een aparte ruimte voor de klantenservice en het ontvangen van zakelijke klanten zijn zó ingericht, dat je gesprekken discreet kunt voeren. “Als we een zakelijke klant bedienen, beschikken we direct over klantenservicemedewerkers”, vertelt Özkan. “Ons team van adviseurs en servicemedewerkers bestaat uit twaalf mensen. Sinds corona werkt een deel thuis, maar ze hebben als zakelijk expert natuurlijk alles in huis om gesprekken ook perfect op afstand te kunnen voeren. Maar het belangrijkste: voor de zakelijke markt is er 24/7 iemand bereikbaar. En we kunnen natuurlijk ook nog op locatie komen.”
Persoonlijke benadering
Persoonlijk contact wordt belangrijk gevonden bij KPN. Bij de XL-winkel in Arnhem wordt dat persoonlijke naar een hoger niveau getild, aangezien enkele teamleden al sinds dag één in de winkel werken. “Ze werken al langer dan veertig jaar voor KPN en hebben naast een brok aan ervaring alle kennis van nu.” Deze editie van Arnhem Business gaat in op het thema Familiebedrijven. Ook al is hier geen sprake van een familiebedrijf, “toch voelt het wel zo”, aldus Özkan. Nawid sluit zich daarbij aan: “Medewerkers bouwen echt een vertrouwensband op met de klanten. Soms zien we net als binnen familiebedrijven een volgende generatie aantreden, zo lang kennen we hen al. We kennen ze bij naam en hoeven niet eerst hun klantnummer erbij te pakken. Daardoor hoeven klanten niet telkens hun verhaal opnieuw te doen, bijvoorbeeld door personele wisselingen. Toen ik hier zo’n twee jaar geleden als winkelmanager startte, ervoer ik het ‘familiaire’ zelf. Ik kwam terecht in een fijn en deskundig team met kennis van zaken dat al volledig op elkaar was ingespeeld. Daar hebben ook klanten echt voordeel bij.”
Altijd in ontwikkeling
De medewerkers die er al veertig jaar werken, begonnen ooit in een totáál andere wereld. Özkan wijst me op een aanbouw buiten, voorheen een garage. “Daar installeerden we in de jaren ’80 de eerste zakelijke telefoons in auto’s. Nu gaat alles via bluetooth, simkaarten en e-chips. De digitale wereld brengt niet alleen veel efficiëntie en gemak, maar ook duurzame mogelijkheden op ICT & telecomgebied. De telecomwereld is altijd in ontwikkeling en daarmee ook de zakelijke markt. KPN ontwikkelt mee en onze medewerkers worden continu bijgeschoold. Als gevolg van corona zien we veel bedrijven omvallen, maar tegelijk ook veel ondernemers starten. Die beginnen in een digitaal tijdperk en als KPN zeggen we tegen hen: ‘We staan voor je klaar!’”
Zakelijke producten en diensten erváren
Bij KPN combineer je heel gemakkelijk verschillende diensten. Naast internet, televisie, vaste en mobiele telefonie, biedt KPN ook clouddiensten, Internet of Things (IoT) en vergadertools als Webex. Bij KPN XL Arnhem kun je je laten informeren over alle zakelijke diensten, maar je kunt ze ook ervaren. De winkel is deels ingericht als showroom, annex ‘testcenter’. Voor de ondernemer biedt de winkel steeds vaker KPN EEN MKB aan. De basis bestaat uit een extra veilige, snelle en betrouwbare internetverbinding die aangevuld kan worden met mobiele en vaste telefonie en televisie. Daarnaast is KPN EEN MKB eenvoudig te koppelen aan online systemen die bijvoorbeeld beveiligingscamera’s, pinapparaten, printers of computers besturen. Met KPN EEN MKB is je server bovendien altijd op afstand bereikbaar en kan iedereen vanuit huis werken met hetzelfde IP-adres én het vaste telefoonnummer van de zaak. Als ondernemer geniet je van het hoogste serviceniveau. Zo weet je zeker dat storingen of problemen binnen 1 werkdag zijn opgelost.
Tot in detail eigen beheer
Nawid vertelt: “Bovendien kunnen zakelijke klanten ervoor kiezen hun diensten zelfstandig te beheren.” Hoe? “Ze kunnen zogezegd zelf aan de knoppen draaien. Op een online dashboard hebben ondernemers altijd inzicht in hun afgenomen diensten, machtigingen binnen de organisatie en dergelijke. Abonnementen kunnen op ieder gewenst moment aangepast worden.” Mochten ondernemers het beheer graag overlaten aan KPN, dan kan dat ook. “We houden scherp voor hen in de gaten of alle diensten nog perfect aansluiten bij hun wensen en doelen en adviseren daarin.” Daarnaast beheert een ondernemer via het dashboard zaken als personele bezetting, werkroosters en doorschakelen bij verlof.
Altijd extra veilig internet, een vast IP-adres en 4G back up
Zakelijke klanten hebben bij KPN altijd een internetverbinding. Is er onverhoopt een storing? Dan schakelt het KPN-netwerk automatisch over op het mobiele-netwerk middels een 4G back-up. “Een klant zat voorheen bij een concurrent en kon door een storing een heel weekend lang geen online bestellingen opnemen. Daardoor liep de ondernemer vijftienduizend euro mis. Heb je KPN als provider, dan heb je daar geen last van”, aldus Özkan. KPN loopt behoorlijk voorop in de telecomwereld, ook op het gebied van online beveiliging. “Dat pionieren maakt het voor medewerkers ook leuk om bij KPN te werken.” Hij besluit: “Onze werkwijze is binnen de telecomwereld echt wel uniek te noemen. Bij ons is het contact altijd laagdrempelig en persoonlijk, kun je je diensten volledig personifiëren en finetunen en kun je natuurlijk te allen tijde online zaken blijven doen! We gaan voor het hoogste servicelevel.”
Meer weten? Kijk op KPN Arnhem.
Arnhem BusinessCoverstory