Artikelen
6 maart 2018
GHW toen en nu: ‘De rode draad is altijd geweest: zorg dat je dichtbij je klant staat’
Negentig jaar bestaan: daar kunnen veel bedrijven alleen maar van dromen. Een bijzondere prestatie van GHW dus, zeker in een branche waarin de ontwikkelingen elkaar razendsnel opvolgen. De Nijmeegse specialist in verzekeringen is qua visie en uitstraling anno 2018 professioneler dan ooit. Drie medewerkers blikken terug, kijken vooruit en verklaren het stabiele succes van hun werkgever.
De roots van GHW liggen in 1928. Onze wereld is sindsdien drastisch veranderd en dat geldt ook voor de assurantiebranche. Wetgeving, toezicht, transparantie, vakbekwaamheidseisen: verzekeringsintermediairs hebben de laatste decennia flink wat voor de kiezen gehad. Wat niet veranderd is bij GHW, is het echte Nijmeegse karakter. Adjunct-directeur Sander van Alphen: “GHW manifesteert zich al jarenlang in het Nijmeegse. Bovendien is de rode draad altijd geweest: zorg dat je dichtbij je klant staat. Die visie is intact gebleven.”
Persoonlijk verzekeren
‘GHW verzekert persoonlijk’ is sinds 2015 het credo. En dat is geen loze kreet, vertelt Sander. “Hoe groot de klantportefeuille ook is: laat iedere klant weten dat ‘ie geen nummer is, zorg ervoor dat zijn vragen snel beantwoord worden en dat de producten gewoon goed zijn. Juist voor de zakelijke klant is het persoonlijke aspect heel belangrijk. De klant heeft zijn vaste contactpersoon, met wie de band vaak heel informeel en goed is.” Mark vult aan: “Klanten kunnen altijd langskomen en voelen zich hier thuis.”
‘Als echt Nijmeegs bedrijf vinden we het leuk om iets terug te geven aan het Nijmeegse’
Vernieuwing
Vernieuwing is, zeker de laatste jaren, bij GHW een sleutelwoord. Sander vertelt: “We verdiepen ons in de ontwikkelingen in de branche. Zo hebben we diverse diensten rondom onze core business van verzekeringen, zoals pensioenen en hypotheken. We doen ook veel in de preventiesfeer. We proberen verder te denken over diensten die raakvlakken hebben met onze verzekeringen. Ook hebben we onze marketing naar een hoger niveau gebracht: we maken veel gebruik van video en onze website is echt anders dan die van concullega’s.” Lindsay beaamt dat. “Het actief gebruik maken van nieuwe middelen is wat ik zo sterk vind aan GHW. Daarmee lopen wij echt voorop in de branche.”
Prettige sfeer
De medewerkers spelen een cruciale rol in het succes van GHW. Het bedrijf doet er dan ook alles aan om een zo prettig mogelijk werkklimaat te creëren. Sander vertelt: “Ik heb hier de kans gekregen om mijn groeiambities waar te maken en ik ben constant uitgedaagd. Dat vind ik prettig.” Lindsay benadrukt de teamspirit. “Iedereen staat voor elkaar klaar. Er heerst bovendien een openheid die ik heel fijn vind.” Ook Mark heeft het goed naar zijn zin. “Het is een gezellig kantoor met een prettige werksfeer. Ook is er een goede diversiteit tussen jong en oud.”
Jubileum
GHW viert het negentigjarig bestaan op verschillende manieren. Lindsay: “Onze klanten vormen ons bestaansrecht, dus die willen we erbij betrekken. We roepen hen op om maatschappelijke initiatieven aan te dragen waaraan wij een bijdrage kunnen leveren. Als echt Nijmeegs bedrijf vinden we het leuk om iets terug te geven aan het Nijmeegse.” “En natuurlijk vieren we het jubileum ook met het hele team”, voegt Sander toe.
Over vijf jaar
Wat gaat de toekomst GHW brengen? Mark ziet het bedrijf wel groeien. “De klant kan bij ons alle kanten op. Veel zakelijke klanten brengen daarom ook al hun particuliere verzekeringen hier onder. Doordat we echt een totaalpakket bieden, denk ik zeker dat er mogelijkheden zijn om te groeien.” Als adjunct-directeur kijkt Sander, samen met directeur Maarten Thoonen, continu vooruit. “In 2015 zijn we begonnen met een nieuwe filosofie en zijn veel zaken op de schop gegaan. Dat plan blijven we bijsturen. Groei in personeel is geen doel op zich, maar in omzet zou mooi zijn natuurlijk. We houden goed in de gaten hoe het speelveld zich ontwikkelt en spelen daar op in.”
Divers team
GHW is een bedrijf met zo’n dertig medewerkers waar mensen over het algemeen lang blijven werken. Sander van Alphen is een mooi voorbeeld. “Ik ben afgestudeerd in sportmanagement, maar raakte snel daarna geïnteresseerd in de assurantiebranche. GHW zocht een commerciële buitendienstmedewerker, ik solliciteerde en werd aangenomen. Achtereenvolgens heb ik diverse diploma’s gehaald en de branche verder leren kennen. Ik kreeg binnen GHW de kans om door te groeien tot adjunct-directeur.”
Desk Accountmanager Mark de Bruin is met zijn 24 jaar GHW’s jongste medewerker. “Uit een assessment bleek dat mijn kwaliteiten in de commerciële branche liggen. Na een kennismakingsgesprek bij GHW kon ik beginnen als commercieel medewerker. Vervolgens ben ik opgeleid tot adviseur voor de particuliere markt. Ik streef ernaar om meer de zakelijke kant op te gaan. Er wordt echt gekeken naar je kwaliteiten en er is veel aandacht voor ontwikkeling.”
Lindsay Schuurman werkt nu ruim twee maanden als marketeer bij GHW. “Ik heb bij grotere organisaties op het gebied van zorg en onderwijs gewerkt en was niet bekend met de verzekeringswereld. Juist daarom sprak deze functie me aan: ik kijk met een frisse blik en denk vanuit de consument. Daarnaast kan ik hier veel leren en geeft GHW mij de kans om de functie zelf in te vullen.”
Toen online
De artikelen van GHW uit Nijmegen Business uit 2000, 2001 en 2002 zijn te lezen via het artikel: ‘GHW – Nijmegen Business uit 2000 – 2002‘
Nijmegen Business