Artikelen
14 juli 2015
Go4U over een andere kijk op ICT-dienstverlening
Toen Radboud Veldman en Jeroen Meilink in maart 2014 met Go4U van start gingen wisten ze één ding heel zeker: de dienstverlening in ICT moest anders en beter. Het diepgewortelde wantrouwen van bedrijven in ICT moest worden omgezet in een gevoel van partnership. “We houden de klant uit de wind: bij iedere discussies tussen zijn software, hardware of wat dan ook, regelen wij dat het binnen de afgesproken tijd én budget werkt! Toen een klant opmerkte ‘zo kan het dus ook’ wisten we dat we op de goede weg waren.”
Toen Radboud Veldman en Jeroen Meilink in maart 2014 met Go4U van start gingen wisten ze één ding heel zeker: de dienstverlening in ICT moest anders en beter. Het diepgewortelde wantrouwen van bedrijven in ICT moest worden omgezet in een gevoel van partnership. “We houden de klant uit de wind: bij iedere discussies tussen zijn software, hardware of wat dan ook, regelen wij dat het binnen de afgesproken tijd én budget werkt! Toen een klant opmerkte ‘zo kan het dus ook’ wisten we dat we op de goede weg waren.”
Radboud en Jeroen hebben in verschillende functies veel ervaring in ICT. “Wat wij willen is de markt op een andere manier benaderen, ICT, print en telefonie niet als een magische wereld voorstellen, maar in normale taal uitleggen wat je plannen zijn en hoe je de klantvraag op gaat lossen. Dat noemen we ICT als dienstverlening. Dat doen we voor klanten tot vijftig medewerkers in de regio.
Go4U
Volgens de heren van Go4U is ICT als dienstverlening relatief nieuw in vergelijking met andere (facilitaire) dienstverleningen. De rol van de ICT is dienend. Toch ervaren wij dat de markt nog steeds het gevoel heeft dat ICT-bedrijven dat niet oppakken. Nog te vaak word er vanuit de technische oplossing gekeken en niet de universele waarden waarom uitbesteden. Denk hierbij aan kostenbesparing, focus op de corebusiness, verhoging flexibiliteit of op peil houden expertise.
Misschien hebben ICT-bedrijven het te lang te goed gehad en hebben ze moeite hun strategie aan te passen. Wij streven in elk geval naar maximale klanttevredenheid. Ons vertrekpunt is nooit de techniek, altijd de klantbehoefte. Daar heeft complexe materie niets mee te maken, ook dat kun je helder en transparant aan klanten presenteren. Neem gerust contact met ons op via 024 – 303 00 46, we komen graag vrijblijvend een keer langs!”
Printing zonder contract
Als voorbeeld van goede klantfocus noemen Radboud Veldman en Jeroen Meilink het leveren van multifunctionals zonder onderhoudscontract. “Het contract is per dag opzegbaar en daardoor komt de druk van een goede dienstverlening volledig bij Go4U te liggen. In onze visie moet niet de kracht van het contract bepalend zijn, maar de kwaliteit van de dienstverlening.”