Inbound Marketing-agency Bureau Vet
8 december 2021
‘Grip op je marketing- en sales-proces met HubSpot CRM’
Inbound Marketing-agency Bureau Vet is recent verhuisd naar het nieuwe kantoor aan het Nijmeegse Keizer Karelplein. De passie van het in 2010 opgerichte bureau? Organisaties helpen hun groeidoelstellingen te bereiken door ondersteuning op marketing- en sales-gebied, met HubSpot CRM als onderliggende tool.
Als je het oprichter Erik Verpoort vraagt, zijn ze voorbij gevlogen, die 11 jaren. Waar Bureau Vet ooit begon als traditioneel websitebureau in combinatie met allerlei online marketing diensten, is Bureau Vet inmiddels al jaren een full service bureau op gebied van Inbound Marketing en Sales én als HubSpot Diamond-partner één van de grootste HubSpot-partners van de Benelux. Met 20 medewerkers en een vestiging in zowel Nijmegen als Amsterdam werken Erik en zijn compagnon Ron Schaminee met het complete team dagelijks aan de groeidoelstellingen van hun klanten.
Groei als core business
“Grappig genoeg zijn we vanaf dag één al bezig met de groei van ons bedrijf. We hebben dat zelf in de praktijk gebracht en uiteindelijk zijn we die succesvolle aanpak ook gaan leveren aan klanten”, vertelt Erik. “Er zijn genoeg organisaties die niet groeien, of het gebeurt zonder plan. Terwijl het zoveel beter kan: omschrijf je bedrijfsdoelstellingen en vertaal die vervolgens terug naar marketing- en sales-activiteiten. Werk eraan met een duidelijk plan en maak meters. Dat is wat wij zelf hebben gedaan en nu is het onze core business.”
Inbound Marketing & Inbound Sales
In het helpen met groeien, staat bij Bureau Vet de Inbound-filosofie centraal. In het kort draait deze filosofie om ‘Helpen in plaats van Verkopen’. Bij Inbound staan de prospect en klant centraal in het marketing- en sales-proces en wordt er rekening gehouden met diens klantreis. Dit in tegenstelling tot traditionele (outbound) marketing waarbij het eigen bedrijf en het eigen product centraal staan.
“We zien dat marketing- en sales-afdelingen tegenwoordig een heel andere rol spelen dan vroeger”, zegt Ron Schaminee, mede-eigenaar van Vet. “Sales en marketing moeten steeds nauwer samenwerken om samen de doelstellingen van het bedrijf te halen: marketing moet zorgen voor gekwalificeerde leads, sales dient ze goed op te volgen en deals te sluiten. Ook de klant van onze klanten gedraagt zich anders dan voorheen. Hij oriënteert zich steeds meer online voor hij met je in contact komt of een aankoop doet. COVID-19 heeft dat nog eens in een versnelling gebracht: daardoor is marketing en sales nog meer online en virtueel gegaan met online oriënteren, videobellen, webinars, et cetera. En dat merken wij aan het stijgend aantal leads en aanvragen voor marketingondersteuning dat we binnenkrijgen.”
Grip op processen
Erik Verpoort: “In die nieuwe marketing- en sales-wereld helpen wij en leveren alle mogelijke aspecten; het stroomlijnen van de marketing- en sales-processen, het ontwikkelen tot goed converterende websites, het produceren van kwalitatieve content tot aan lead nurturing en het inrichten van de marketing- en sales-software van HubSpot.” Hij vervolgt: “We merken dat organisaties grip willen krijgen op hun marketing- en sales-proces; meer inzicht zodat je weet of je de juiste dingen aan het doen bent en kunt bijsturen. Ook bevat het fenomeen marketing tegenwoordig veel meer technische aspecten. Denk hierbij aan CRM, het automatiseren van marketing en het efficiënter werken van je marketing- en sales-mensen door slimme software.”
Bovengemiddeld inlevingsvermogen
Ondertussen werkt Vet voor diverse grote en middelgrote bedrijven – ook multinationals – in branches als de maakindustrie, ICT en zakelijke dienstverlening. Erik Verpoort: “Wij zijn niet afhankelijk van één branche. De breedte van de organisaties waar we voor werken, is juist onze kracht. Onze marketing-consultants hebben een bovengemiddeld inlevingsvermogen voor zo’n beetje elk denkbare branche.”
Passie
Daar zit dan ook echt de passie van Erik, Ron en hun team: organisaties helpen beter te groeien. “Waar we blij van worden? Als we samen met onze klanten resultaten halen”, zegt Erik. “We vormen echt een team met de klant. Het is veel meer dan een klant-leverancier relatie; we zijn partners. Samen werken we aan leadgeneratie via kwaliteitscontent en samen vieren we de successen.”
Meer weten? Kijk op Bureau Vet.
Marketing en CommunicatieNijmegen Business