Artikelen
31 juli 2018
GX Software trotse tenuesponsor ‘eigen’ voetbalclub
Sinds augustus 2017 is het logo van GX een niet te missen onderdeel van het shirt onder het rugnummer van de N.E.C.-spelers. De Nijmeegse voetbalclub en het softwarebedrijf laten zien hoe een sponsorschap leidt tot een vruchtbare samenwerking.
“Het was voor GX een logische stap om sponsor te worden van N.E.C. Al twintig jaar lang verzorgen wij digitale oplossingen in de sportwereld, met name in de voetballerij”, vertelt algemeen directeur van GX Software Willem Rossieau. “Ons bedrijf is in 1996 in deze stad opgericht en ons kantoor met ruim honderd medewerkers staat nog steeds in Nijmegen. Onze medewerkers vertellen nu trots in de directe omgeving dat ze werkzaam zijn bij de shirtsponsor van N.E.C.”
Eendracht
Sponsoring betekent meer dan alleen een logo op wedstrijdbroek en -shirt, leggen Stasiu Teunissen en Martijn Ruiter van N.E.C. uit. “We introduceren GX Software in ons netwerk en voelen ons op die manier ambassadeur van het bedrijf. Voor de medewerkers van GX Software hebben wij een aantal stoelen gereserveerd per wedstrijd en het is een mooie manier om het personeel voor hun inzet te belonen. Verder trekken wij samen op om activiteiten te organiseren die binnen onze gezamenlijke filosofie passen.”
Op die manier stond GX Software hun logo-positie op het shirt af aan Stichting Gehandicaptensport tijdens de wedstrijd tegen Telstar op 2 april jongstleden. “Dit, tezamen met een SMS-actie om geld op te halen, bleek een succesvolle manier om aandacht te vestigen op een doelgroep die 1,7 miljoen sporters omvat”, vertelt Willem. “Ook goede doelen maken gebruik van onze oplossingen en het was dan ook een voor de hand liggende verbinding om deze actie te organiseren.”
Sportbeleving
Met hun expertise nam GX Software het afgelopen seizoen de digitale interactie tussen N.E.C. en de supporters onder de loep. “Door te weten met wie je te maken hebt, kun je mensen persoonlijk benaderen en rekening houden met hoe je een specifieke boodschap brengt.
Zo hebben wij een digitale oplossing bedacht waarbij de seizoenskaart houders een uitnodiging ontvingen, gepersonaliseerd op rij- en stoelnummerniveau”, legt Willem uit. “Op die manier creëer je echte 1-op-1 communicatie met als effect een sterker clubgevoel. We hebben gebouwd aan een nieuwe website van N.E.C. en de supporters ervaren sinds begin juni een vernieuwde persoonlijke beleving van hun favoriete voetbalclub.”
Kijk voor meer informatie op www.gxsoftware.com en www.nec-nijmegen.nl
Nijmegen Business