Artikelen
23 september 2014
Hans Kaptein (Boerma) houdt zich strak vast aan hun visie
Toen Hans Kaptein zo’n dertig jaar geleden Boerma Interieurstyling & Projectinrichting overnam nam hij zich één ding heilig voor: “Het gaat altijd om een klantgerichte aanpak, om dezelfde aandacht voor grote en kleine opdrachtgevers, om vakmensen met vakkennis die oplossingen verzinnen en ze ook kunnen uitvoeren. Dan worden klanten trouwe klanten en uiteindelijk je ambassadeurs. Die visie heb ik nooit laten varen, daarom hebben we ook in deze tijd een mooi klantenbestand.”
Boerma Interieurstyling & Projectinrichting is gevestigd in de Geitenkamp, een echte Arnhemse wijk, gebouwd in de stijl van de Amsterdamse School en voor Hans Kaptein een prettige locatie. “Goed bereikbaar, gratis parkeren voor de deur, laagdrempelig, kortom prima geschikt. Daar showen en verkopen we alles voor vloeren, ramen, slapen en zitten.”
Inspiratie
Een brede collectie, vakkennis om wensen van klanten perfect uit te voeren, het zijn basisvoorwaarden voor succes. Maar er is volgens Hans Kaptein nog meer: “Klanten, zowel particuliere als zakelijke, hebben vaak geen idee over de manier waarop ze een ruimte kunnen inrichten, of het nu om een woonkamer of een kantoor gaat.Wij geven onze inspiratie aan ze door, helpen ze om een smaakvolle uitvoering te kiezen die bij hun budget past. Met oor voor hun wensen en oog voor detail koppelen onze interieurprofessionals sfeer aan functionaliteit Of het uitgangspunt nu modern, comfortabel of zakelijk moet zijn.”
Perfectionisten
De vakmensen van Boerma zijn perfectionisten. “Het gaat hier nooit om het maken van zoveel mogelijk m2 in zo kort mogelijke tijd. Het gaat hier om een product waar de klant jarenlang onbekommerd plezier van moet hebben, tot in detail perfect. Dan ben je onderscheidend in een competitieve markt en dan krijg je de klanten die juist daarna op zoek zijn. Die gaan voor kwaliteit, niet alleen in product, ook in uitvoering. Dat is de manier waarop wij zaken doen. Natuurlijk speelt prijs altijd een rol, daar zijn we transparant in, maar het is voor onze klanten maar één van de argumenten om een beslissing te nemen.
Zo doen we al jaren zaken, daar voelen we ons goed bij en daar zijn we trots op. En dat willen we eigenlijk nog lang zo houden.”
Arnhem Business