Artikelen
17 november 2020
Heilbron Wijchen: Persoonlijk advies op maat
Hans Bijmans en Ron Gerrits vertegenwoordigen samen Heilbron Wijchen. Heilbron is een landelijk opererende full-service organisatie op het gebied van assurantiën en financiële dienstverlening. Heilbron Wijchen komt voort uit het samengaan van het Wijchense Bijmans Assurantiën en het Beuningse VIB Rob van Horssen. Sinds kort maakt ook het Nijmeegse Flavius Assurantiën en Financiën, vertegenwoordigd door oud eigenaren Sjaak van Rijswijk en Pascal Stapelkamp, onderdeel uit van Heilbron Wijchen.
“Een nieuwe organisatie en een nieuwe naam, maar dezelfde vertrouwde gezichten en persoonlijke service”, begint Ron. “De financiële dienstverlening wordt steeds complexer. Als klein of middelgroot kantoor is het steeds lastiger om alle ontwikkelingen te volgen en expertise up-to-date te houden. Door onze bundeling in kwaliteit, kracht en middelen vergroten we onze concurrentiepositie ten opzichte van andere financieel dienstverleners. De organisatie Heilbron met de kernwaarden persoonlijk, deskundig, ondernemend, betrokken en betrouwbaar sprak alle partijen erg aan. Tot slot is de regionale betrokkenheid een belangrijk onderdeel van de ondernemingsstrategie, waar alle betrokkenen veel waarde aan hechten.”
PERSOONLIJK, PROFESSIONEEL & DIENSTBAAR
Hans: “In een relatief korte tijd hebben we samen dit regiokantoor gecreëerd. Deels overlappen onze expertisegebieden en deels vullen ze elkaar aan. Ook deelden we een soortgelijke bedrijfscultuur, wat aan een vlotte integratie bijdroeg.” Sjaak vult aan: “De relatie met de klant kenmerkte zich bij ons allemaal al door korte lijnen en een persoonlijke benadering. Het vooropstellen van het belang van onze klanten: ook dat is ongewijzigd gebleven. Het is begrijpelijk als klanten zich afvragen wat een overname hen brengt. Men wil de soms jarenlang opgebouwde relatie met de eigen adviseur in stand houden. Dat is uiteraard ook onze bedoeling. Ook al maakt het kantoor nu deel uit van een groter geheel, voor de klant houden wij het onveranderd klein en is het uitgangspunt dat de bereikbaarheid en benaderbaarheid blijft zoals men gewend is.”
FULL SERVICE DIENSTVERLENER
“In de relatie met de klant zijn wij nog altijd even betrokken”, geeft Sjaak aan. De dienstverlening en de expertisegebieden waarop die dienstverlening plaatsvindt, zijn uitgebreider dan toen ieder kantoor nog individueel opereerde. Op het gebied van schade-, levens- en inkomensverzekeringen, hypotheken, pensioenen en financiële planning is er met het uitgebreide team enorm veel expertise onder één dak te vinden.”
Onderdeel van de Heilbron Groep is De Verzuimeconoom. Dit is een arboen re-integratiedienst om zieke werknemers snel terug te laten keren in het arbeidsproces. Zij voeren arbo-, ziektewet- en WGA-dienstverlening volledig in eigen huis uit. Als werkgever ben je tenminste twaalf jaar lang financieel én op het gebied van re-integratie verantwoordelijk voor een zieke werknemer, ook als deze niet meer in dienst is. Hans: “Door onze proactieve houding zorgen wij ervoor dat zieke werknemers sneller weer aan het werk zijn. Daarmee dringen wij samen met jou verzuim én verzuimkosten terug. Bovendien nemen wij de administratieve last uit handen. Langdurig verzuim wordt voor het grootste deel veroorzaakt door psychische klachten. Daarom heeft de Heilbron Groep speciale programma’s ontwikkeld om verzuim terug te dringen, bijvoorbeeld PSAttent en de Verzuimstopper (www.psattent.nl). Ben je geïnteresseerd, neem dan contact met ons op.”
“ Met het uitgebreide team is er enorm veel expertise onder één dak te vinden ”
EIGEN VOLMACHTBEDRIJF
Weliswaar waren alle kantoren op zichzelf al full service dienstverleners, nu werkt men tevens samen met een eigen volmachtbedrijf: Mandaat Assuradeuren. Dit volmachtbedrijf, dat onderdeel uitmaakt van Heilbron Groep, is op dezelfde locatie gevestigd. Dat gegeven illustreert ook letterlijk de korte lijnen. Een volmachtbedrijf mag zogezegd met de pen en portemonnee van de verzekeraar opereren, waardoor onder andere acceptatie en schadeafhandeling efficiënt geregeld kunnen worden. Men kan zo meerdere verzekeraars vergelijken en de beste premie en voorwaarden aanbieden aan Heilbron en de klant. Door de omvang heeft het bedrijf ook toegang tot buitenlandse aanbieders en is het niet beperkt tot de vijf grote verzekeraars in Nederland die de markt domineren
DESKUNDIGHEID
De kennis van alle medewerkers is bij Heilbron Wijchen altijd actueel en daarmee in overeenstemming met de wet- en regelgeving. Vanuit de Heilbron Groep worden veel in company trainingen gegeven in het eigen auditorium in Leusden. Daar ontmoeten collega’s van verschillende kantoren elkaar en zijn zij in de gelegenheid om kennis en contacten te delen. Uiteraard vinden de afgelopen maanden deze ontmoetingen digitaal plaats.
VOORDELEN
“Waar het werkelijk om draait, zijn de voordelen die de klant ondervindt van onze krachtenbundeling”, aldus Pascal. “Van onze kennis, inkoopkracht en persoonlijke service. En natuurlijk kan de klant gebruik maken van onze digitale polismap waarin men 24 uur per dag polissen, facturen en schades kan zien. Wat ook toegevoegde waarde heeft, is dat we op alle markten kunnen opereren, voor zowel de particulier als ondernemer. Wij kunnen zaken doen bij verzekeraars, in onze volmacht en op de beurs zodat we de beste oplossing kunnen zoeken.”
Door overkoepelende afdelingen als HR, ICT, juridisch advies en marketing, kunnen de experts op assurantie- en financieringsgebied zich volledig toeleggen op hun vak. Heilbron Wijchen profiteert zo van de centrale organisatie in combinatie met de voordelen van een regionaal opererend kantoor dat dicht bij de klant staat. Voor de klant betekent dat slimme oplossingen met een persoonlijk karakter.
Heilbron Wijchen is gevestigd aan de Kasteellaan 30 te Wijchen.
Nijmegen Business