Artikelen
31 oktober 2014
Hein van ’t Wout nieuwe directeur ABN AMRO MeesPierson private banking Nijmegen
Op vrijdag 5 september werd Hein van ’t Wout tijdens een bijeenkomst voor klanten van ABN AMRO Mees Pierson private banking op ‘Bourgondisch Nijmegen Proeft’ in Park Brakkenstein voorgesteld als de nieuwe directeur. Hij maakt de overstap van Arnhem naar Nijmegen. “Voor mij absoluut geen nieuw terrein, want toen we in eerste instantie vanuit Arnhem met private banking startten viel Nijmegen ook onder mijn verantwoordelijkheid. Ik ken dus al veel Nijmeegse klanten en ik voel me hier uitstekend op mijn gemak.”
Hein van ’t Wout werd voorgesteld door scheidend directeur Ralph Hendriks, die op zijn beurt naar Arnhem vertrekt. Hendriks feliciteerde de nieuwe directeur en hij citeerde een Nijmeegse klant die ooit fijntjes opmerkte dat een begrafenis in Nijmegen nog gezelliger is dan een bruiloft in Arnhem. Toen Van ’t Wout het woord kreeg stelde hij zich voor met de woorden: ‘Hier is uw nieuwe begrafenisondernemer’. Hilariteit alom. Het typeert Van ’t Wout, ad rem, gemakkelijk in de omgang, maar met zijn lange ervaring ook een man die weet waar hij over spreekt. “Die opmerking schoot me te binnen. Ik weet uit ervaring dat de levensstijl in deze regio wat Bourgondischer is. Daar voel ik me goed bij.”
Verbinden
Hein van ’t Wout is ook iemand die in verbindingen denkt. “Toen ik hier op 1 september aantrad en de plaatselijk krant doornam viel me op dat er eigenlijk niets over Arnhem in wordt gemeld en dat is omgekeerd ook het geval. We weten niet wat de ondernemers in onze buurstad bezighoudt en dat is een gemiste kans. We vormen samen, wanneer we er in slagen elkaar te versterken, een bijzonder sterke regio. Denk alleen al eens aan de slagkracht die we kunnen ontwikkelen wanneer we gezamenlijk optrekken richting onze Duitse buren, daar liggen zoveel kansen. ABN AMRO Mees Pierson private banking slaat die brug wel. Met de directiewissel brengen we ook kennis van beide steden in huis. Bovendien behoren de beide kantoren tot de beste in het land.”
Klantbeleving
ABN AMRO Mees Pierson private banking is de leidende private bank in Nederland. “Die positie hebben we verworven door betere en ook meerdere diensten te verlenen met zeer ervaren accountmanagers. Natuurlijk speelt schaalgrootte daarbij ook een rol – we hebben de mensen en de middelen om meer te doen – en natuurlijk is financiële ontzorging voor vermogende relaties ons doel, maar er moet meer zijn als je een langdurige relatie wilt opbouwen. Wij zoeken het vooral ook in de bewustwording bij relaties dat er meer is dan rendement en rente. We stellen vragen, wat wil je met het geld, hoe zit het met de vererving, wat ligt dicht bij je hart en laten we daar eens planmatig naar kijken. Zo hebben wij bijvoorbeeld een afdeling filantropie opgericht, die onze klanten kan bijstaan. We praten ook over testamenten, over notariële volmachten. Dan creëer je binding met je relaties.” En wie zijn die klanten? “Vermogende particulieren, maar ook vaak ondernemers, die hun geld soms nog in de zaak en andere eigendommen hebben zitten. We kennen hen natuurlijk persoonlijk, maar we weten ook wat hen drijft. En we brengen ze met elkaar in contact, en dan heb je het toch weer over verbinden. Dat vinden we belangrijk, daar zijn we goed in en daar willen we nog beter in worden.” De eerste kennismaking bij Brakkenstein beviel dus goed. “Uitstekend, ik voel me hier zeer welkom.”