Artikelen
26 februari 2015
Herenboerderij De Hucht en Brasserie BinX ‘Een parel gelegen tussen Nijmegen en Arnhem’
Horeca is geen vak, horeca is een roeping. Je moet er voor in de wieg zijn gelegd, gastvrijheid moet in je genen zitten. Dat is zeker het geval bij Pjotr en Susanne van der Horst en hun bedrijfsleider Patrick van Dam van Herenboerderij De Hucht en Brasserie BinX in Elst. Ze namen het bedrijf ruim twee jaar geleden over en startten een ingrijpende renovatie. Het resultaat is verbluffend, een aanwinst voor de regio en een parel in de Betuwe.
Pjotr van der Horst was niet echt op zoek naar een nieuwe uitdaging, maar hij hoorde via via dat De Hucht in Elst op de markt was. “We reden er een keertje langs en eigenlijk waren we meteen verkocht. Het voelde meteen goed en meestal zijn beslissingen ingegeven door een buikgevoel de beste. Dat bleek nu ook weer het geval. Het was misschien niet de beste tijd, maar we geloven in anticyclisch investeren. Zorgen dat je spaarzaam bent in goede tijden, zodat je de ruimte hebt om in mindere tijden bijzondere dingen te doen. Daarmee onderscheid je je. En De Hucht is natuurlijk een prachtige locatie. In de zomer waan je je op onze terrassen in Frankrijk.”
Restauratie
De Hucht is een grote herenboerderij uit 1850. “Een monumentaal voorhuis met bijgebouwen en een koetshuis op een prachtig terrein met een grote eigen parkeerplaats. Er was op zijn zachts gezegd sprake van achterstallig onderhoud. We hebben rigoureus verbouwd. Dat heeft als voordeel dat je in de renovatie meteen al je ideeën ten uitvoer kunt brengen. Dat hebben we gedaan, eerst met de verbouwing van het koetshuis tot Brasserie BinX en daarna het voorhuis met de bijgebouwen. Dat leverde een zestal flexibel in te zetten ruimtes op. Uitermate geschikt voor feesten en partijen, maar ook voor zakelijke events, zoals kleine of grote vergaderingen, productpresentaties, congressen of seminars. Alles kan, een feest voor 800 gasten, een theateropstelling voor 350 deelnemers of private dining. Die flexibiliteit is een basis voor succes, maar ook de kwaliteit die we leveren.”
Kwaliteit
Pjotr en Susanne hebben uitgesproken ideeën over stijl en ambiance en die zijn overal terug te vinden. “Modern comfort, maar met respect voor de authentieke elementen van de verschillende ruimtes. We hebben elk onderdeel gestript en opnieuw opgebouwd en we zijn uitermate tevreden over het resultaat. Dat horen we ook van onze gasten: bijzonder, authentiek, mooi, maar tegelijkertijd efficiënt en functioneel.” De omgeving is belangrijk, maar nog veel belangrijker is de gastvrijheid die de klant ervaart. “En de kwaliteit van onze producten. Als gevolg van de crisis is de kwaliteit vaak verlaagd om tot een aanvaardbaar prijsniveau te komen. Ik denk dat er echter nog steeds een grote groep gasten is die best bereid is iets meer te betalen voor betere kwaliteit. Die groep spreken we aan. We koken op hoog niveau in een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Patrick van Dam heeft als gastheer al 24 jaar ervaring in de gastvrijheidsbranche. “Dat merken onze gasten aan alles, dat is ons vak, daar zijn we elke dag mee bezig. En dan bouw je aan je eigen vaste klantenkring.”