Artikelen
21 november 2016
Herre Dijkema, nieuwe directeur Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen/VisitVeluwe
Per 1 maart 2017 start Herre Dijkema als statutair directeur Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen/VisitVeluwe. Hij volgt hiermee Jurriaan de Mol op, die onlangs RBT KAN verruilde voor een nieuwe functie bij NBTC Holland Marketing in Den Haag. Herre Dijkema was de afgelopen jaren directeur financiën en organisatie bij VVV Nederland.
Adjunct Directeur Hanneline Oosting-Adriaansens is verheugd over de aanstelling van Herre Dijkema. “Zijn goede kennis van de toeristisch-recreatieve sector, het publiek private netwerk en van het gastheerschap, de VVV organisatie, in combinatie met zijn financiële achtergrond zijn een grote waarde voor onze organisatie. Ik kijk met veel plezier uit naar onze samenwerking en de wijze waarop hij de relatie met onze gemeenten, toeristisch-recreatief bedrijfsleven en overige (inter) nationale stakeholders verder uitbouwt.”
Herre Dijkema heeft veel zin in zijn nieuwe functie: “Het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen / VisitVeluwe heeft de afgelopen jaren al heel veel bereikt met haar collectieve marketingaanpak die ze samen met overheden en het toeristisch-recreatief bedrijfsleven uitvoert. Ik zie er naar uit om daar samen met de medewerkers van het bureau verder uitvoering aan te geven en zo een bijdrage te leveren aan een groei in de vrijetijdseconomie in de regio Arnhem Nijmegen en de Veluwe.“
Kerntaak van RBT KAN is het verzorgen van de (toeristische) marketing van de regio Arnhem Nijmegen in binnen- en buitenland. Daarnaast vervult de organisatie de rol van gastheerschap met het merk VVV. In 2015 richtte RBT KAN de business unit VisitVeluwe op om zo ook de toeristische marketing van de Veluwe vorm te geven.
Achtergrond Herre Dijkema
Alvorens Herre Dijkema (1974) bij VVV Nederland aan de slag ging was hij werkzaam bij onder meer bij Regionaal Opleidingen Centrum (ROC) Rijn IJssel en de Belastingdienst. Herre Dijkema is woonachtig in Arnhem.
Arnhem Business