Happy Horizon
3 juli 2024
Het beste marketingbureau van Europa komt gewoon uit Gelderland
Happy Horizon neemt geen genoegen met minder dan het beste voor haar klanten. Daarmee verdiende het Arnhemse kantoor van Happy Horizon recent meerdere prestigieuze awards, onder andere de benoeming tot beste marketing agency van Europa. Bovendien helpt het bedrijf haar klanten ook internationaal, bijvoorbeeld met het betreden van de Duitstalige markt. Reden genoeg om met Marina Pieters, Mike Hendrixen en Wouter van den Berg -alle drie werkzaam bij Happy Horizon in Arnhem en zichtbaar blij met hun nieuwe werkplek- in gesprek te gaan over de successen van deze enthousiaste club van specialisten.
Happy Horizon denkt altijd vanuit twee belangrijke behoeften van haar klanten. De eerste behoefte is direct, oftewel meer omzet. De tweede is indirect, waarbij het gaat over werken aan meer naamsbekendheid en merkvoorkeur. Beide zaken leiden uiteindelijk tot groei. “De diensten die we aanbieden zijn daar een gevolg van. Daarbij verandert de manier van verkopen, daar bewegen wij in mee. De online wereld van vijf jaar geleden is bijvoorbeeld totaal anders dan nu. De derde pijler is onze development-tak. We ontwikkelen websites, apps en complexe systemen, bijvoorbeeld om backoffice software te koppelen aan websites. We willen als Happy Horizon echt een groep zijn met de beste marketing- & techspecialisten.”
Hubs in Nederland, AdBirds Wereldwijd
Happy Horizon noemt zichzelf een Creative Digital Agency en vindt haar oorsprong in Eindhoven. “We spreken echter liever niet in termen van hoofdkantoor. We zitten liever dichtbij de klanten en talenten. Dat heeft geleid tot meerdere vestigingen door het hele land die we Hubs noemen. We zitten, naast Eindhoven, inmiddels in Tilburg, Arnhem, Nijmegen, Den Haag, Utrecht en Amsterdam en maken ook stappen buiten de landsgrenzen. Ons label AdBirds, met medewerkers die allen bij Google of Meta hebben gewerkt -en daardoor in staat zijn het best mogelijke advies over marketing via deze kanalen te geven- werkt vanuit de hele wereld. Zo spreken we letterlijk en figuurlijk de taal van het land en de cultuur.”
Verhuizing naar de imposante parktoren
“We zitten sinds eind mei wat ons betreft echt op een van de allermooiste plekken van Arnhem; de Parktoren direct aan het Centraal Station. Ons kantoor bevindt zich helemaal bovenin de toren, op de 13e, 14e en 15e verdieping, dus we hebben uitzicht op Arnhem en omgeving. We proberen een werkplek te bieden waar iedereen zich thuis voelt. Deze locatie is de vierde hub in dezelfde kenmerkende Happy Horizon-stijl. Of je nu in Utrecht, Amsterdam of Eindhoven bent, je ziet overal dezelfde uitstraling. We hebben flexplekken waarmee we de samenwerking tussen de collega’s en teams stimuleren. Ook de informele momenten op de vloer zijn belangrijk, bijvoorbeeld om tot nieuwe ideeën voor onze klanten te komen. Ruim een jaar geleden besloten we onze vorige panden te verlaten. Het bleek lastig om een locatie in het centrum van Arnhem te vinden met genoeg vierkante meters. Dit was casco beschikbaar. Het was best een uitdaging om het informele en open karakter te behouden. Gelukkig zijn we daar perfect in geslaagd.”
Het vinden van de sweet spot
“We zien dat het vinden van de juiste balans tussen conversie en naamsbekendheid bij onze klanten belangrijk is maar lastig blijkt. Je moet beide zaken op orde hebben, maar veel bedrijven hebben hier niet het budget voor. Wij helpen hen met het vinden van de juiste balans, oftewel de sweet spot. Ook development is hierbij belangrijk. Als je de conversie en naamsbekendheid op orde hebt, maar je website functioneert niet, bereik je alsnog je doelen niet. Een website is in die zin echt ‘het plaatje van je winkel’. De ervaring van de klant moet dus fantastisch zijn én je moet in staat zijn je klantgegevens goed op te slaan, zodat je ook de vervolgcommunicatie voor elkaar hebt.”
Nieuwe: de happy horizon mediadesk
“We zien bij onze klanten dat alleen het kijken naar conversie inmiddels tot het verleden behoort. Winstgevendheid haal je namelijk ook uit merkvoorkeur, wat weer voortvloeit uit naamsbekendheid. Je vergroot hiermee immers de vijver waar je uit vist. Een manier om dat te bereiken is het vergroten van je online én offline zichtbaarheid. Met offline bedoelen we bijvoorbeeld tv-commercials, reclame op bushokjes, radio en print. Onze Mediadesk helpt onze klanten met het slim, tijdig en gericht uitgeven van hun budget en het slim inkopen van deze kanalen. Bovendien maken we de resultaten hiervan zichtbaar. Wij komen uit de online wereld en hebben later de traditionele media aan ons aanbod toegevoegd. Dit heeft bijgedragen aan het succes van onze klanten. Wij adviseren onze klanten altijd wat het beste is voor hen, niet wat ons het meeste oplevert. Als zij tevreden over je zijn, komen ze namelijk bij je terug. En we volgen altijd de marktbewegingen, waardoor we onze klanten helpen met het genereren van meer, blije én terugkerende klanten!”
Meer weten? Kijk op Happy Horizon.
Arnhem BusinessCoverstory